22 april 2013

Blixtvisit i Sthlm - SannArt och Fjärilshuset

Hej lilla bloggen! Ute regnar det och jag sitter och funderar på hur dålig förälder man är när man glömmer att ta med regnkläder och stövlar till skolan... Och fryser gör jag. Vi var en sväng till Stockholm i helgen och där var det varmt, så hade liksom ställt mig in på Värme nu. Inte det här. Brr...

Det vräker inte ner i alla fall... Hon blir nog inte så blöt... Hoppas jag...

I lördags hade min målarkompis Sanna utställning. Eftersom jag inte var på hennes utställning i höstas ville jag gå (och släpa med familjen) på denna. Det var trevligt att ses igen och att se alla tavlor på riktigt. Det är många detaljer som försvinner i ett foto.

Mer om Sanna hittar du här:
SannArt blogg
SannArt på facebook

Men åka 30 mil för att bara gå på en utställning är ju lite långt, så vi gjorde som vi brukar -  ett späckat schema med släkt och vänner.

Vi hann bland annat med kusiner, diskutera samer, snabbuppvisning av bollywooddans.

Det dottern sett mest fram emot var besöket på Fjärilshuset. Vi var där med en av våra favoritfamiljer och hade några mycket trevliga timmar innan vi satte oss i bilen och åkte hem. :-)

Dessa färgpennor följde med mig hem från Fjärilshuset. För många år sen upptäckte jag Cicely Mary Barkes och hennes bomsterféer. Jag har ett par böcker med bilder på blomsterféerna. När jag såg färgpennorna i Fjärilshusets museishop var de helt enkelt tvungna att följa med mig hem. Inte för att jag behöver fler färgpennor, utan för att jag inte kunde motstå asken de låg i. :-)

Och nu är det vardag igen. :-)

2 kommentarer:

Ninette sa...

Fina tavlor din kompis gör! Låter som en lyckad stockholmsresa, länge sen jag var till den stan - mina ungar har varit där endast en gång och dom pratar fortfarande om det som paradiset på jorden ungefär! dom var speciellt impade av fjärilshuset dom också

Evasleva sa...

Jag kan verkligen förstå att de pennorna med ask fick följa med hem! Vilken härlig helg ni verkar ha haft!