17 oktober 2012

Början på en liten akvarellserie

Nr 1, "Ibland"
För någon vecka sen kände jag att jag behövde klämma in något litet målarprojekt i vardagen. Jag ville att det skulle gå snabbt, vara enkelt och utan speciella krav eller riktlinjer. Det som passade in på den beskrivningen var små akvarellmålningar. Jag gjorde två bilder, och dagen efter två till. Och vips hade jag början på en liten serie! Några sjukdagar kom emellan men nu är jag igång igen och har sju små målningar klara. :-) De som följer mig på instagram kan ha sett de flesta där (men inte alla i färg).

Målningen ovan var den första, och man kan lätt lista ut att när jag gjorde den var mitt humör typ lika soligt och glatt som vädret varit de senaste dagarna här (regn, regn, regn). Men att måla hjälper så redan andra målningen hade betydligt gladare färger. :-)

3 kommentarer:

Clara Fägersten sa...

Väldigt rart!
Och visst är det något speciellt när man får ihop en serie sådär!
Älskar när saker får ett sammanhang.

kajsa sa...

Jag gillar hela din lilla serie med akvarellflickor. Har i mina dagar målat en hiiiimla massa akvarell men eftersom jag arbetar med att illustrera med tusch 99 % av tiden så blir det mest tusch. Men det är alltid kul att leka loss med pensel igen.

Malin sa...

Fantastikt fin, du är jätteduktig på att måla.