15 september 2012

Farväl Sagolikt Pyssel


Till min blogg Sagolikt Pyssel

Finaste, finaste du.

Vi har vetat det här.
Vi har haft det på känn så länge.
Det funkar inte längre.
Vi har vuxit ifrån varandra.
Du är helt underbar och vi hade kanske kunnat göra mer ihop. Fina saker. Roliga saker.
Men det blev inte så.

Det har skavt.
Utrymmet har känts för begränsat för mig.
Det har känts som att du stannat i något som var bra förut.
Och jag har inte vetat hur jag ska vara eller vad jag ska säga.
Så då har vi slutat att ses, och glidit ifrån varandra ännu mer.
Och när vi setts har det känts konstigt och tillgjort.

Men jag är så otroligt tacksam!
Jag är så tacksam för allt jag fått av dig.
Jag är tacksam för allt jag skapat för att kunna ge dig meningsfullt innehåll.
Jag är tacksam för att du varit min plats,
min lilla vrå.

Men jag tror inte på att ge upp.
Jag tror att man kan stanna kvar och växa tillsammans,
bara man ger det tid och har tålamod.

Du får ett nytt namn nu, för att du ska kunna växa med mig.
Kanske ändras namnet igen sen,
eller inte för det nya namnet har vi haft med oss länge,
som en hemlighet.

Men åh, så sorgligt det känns ändå,
för du har ju varit med så länge.
Men det blir nog bra.

Nu ska vi vänja oss vid ditt nya namn - Allra Helst.

3 kommentarer:

Evasleva sa...

Välkommen "Allra helst"! <3

intuitivkraft sa...

Allra helst - gillar det uttrycket.
Varför nöja sig med något annat?
Kul att du tar tänker ta ut svängarna!

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Åhh trodde att du skulle lägga ner bloggandet när jag läste rubriken och inledningen.
Ett namnbyte lät mycket bättre :-)