11 maj 2012

Instagram

Inget facebookande och inget bloggande på över en vecka nu.
(Oki, radavståndet mellan styckena har fått spunk och jag får inte till det. Det får se ut som stora dramatiska konstpauser. :-P)



Att inte vara på facebook känns som att inte kunna gå på den där roliga pysselmässan som ALLA andra går på. Där träffas de, blir inspirerade och har fasligt kul. Och jag sitter här och känner mig tråkig.


Bloggandet känns precis som HH Jaja! skrev i en kommentar - "som att blåsa upp en ballong - större och finare med tiden, men om du hämtar andan försvinner den nästan." Och jag skulle så gärna ha en fin och lagom stor ballong (för vem kan vara nere med en ballong!? ;-) ), men jag orkar inte blåsa!


En sak som jag har behållit är Instagram. Det är kul, men samtidigt finns "gilla"-grejen där, den som jag behöver komma bort ifrån ett tag för att kunna komma bort från det tänket - dvs "är det här tillräckligt bra/tillräckligt roligt etc för andra? kommer de att gilla det här? Skit i alla andra!! Vad tycker jag??


Jag kommer testa ett tag till och se om det funkar. Jag får tänka mig för hela tiden - varför vill jag lägga upp bilderna? vilken typ av bilder ska jag lägga upp? för vem gör jag det? för mig eller för andra? vilka är "andra"?


Och för att undvika att ta in för mycket info väljer jag att inte följa så många där.


Funkar det inte, dvs att det blir mer stress än kul, får jag pausa från det med. Men tillsvidare finns jag där. :-)


(Och man kan snabbt lista ut att tiden jag fått loss används till att måla. ;-) )

4 kommentarer:

Christina L sa...

Ett tips, kombinera appen PicFrame med Instagram. Då kan du göra härliga kollage. :)

Evasleva sa...

Åh wow vad mycket fint du skapar! Väl använd tid med andra ord. Fantastiskt!

HH JaJa! sa...

Jag är också på IG. Följer 3 personer. Använder inte haschtaggar (hmmm, det stavas nog inte så, men vem bryr sig? ;)) Då riskerar man inte så mycket gillatryckande. :) Men jag gillar mina egna bilder, precis som jag gillar min egen blogg. :) Och jag gillar att meditera över ett foto i ig. Att köra en sommarutmaning blir att höja min egen ribba lite och se vad jag klarar, precis som pysselstafetten var för mig. Kram!

intuitivkraft sa...

Vet precis hur du känner dig. För vem , för vad och varför är superviktiga frågor att ställa sig.
Enda anledningen till att jag är på FB nu är för att som ett litet barn lägga upp bilder jag tagit - min nya besatthet.
Men blev nu inspirerad av dig att ta en time out från detta med.
Vi har alla samma mängd tid per dygn men använder den sällan så att vi själva mår bra...
Hm. Skrev just om något liknande idag på min sida.
Vi hör ihop, du o jag!