02 maj 2012

Facebook-paus

Min nya profilbild på facebook
Nu har jag loggat ut från facebook. För att inte falla för frestelsen att kika in i alla fall har jag bytt ut mitt lösenord mot en ologisk blandning bokstäver och siffror. Jag funderade på om M skulle få byta ut lösenordet, så att jag verkligen inte skulle ha en aning, men det kändes liiite mycket överförmyndare.

Nu är detta kanske inte är en stor sak för andra, men för mig är det det. Facebook har varit inte bara varit tidsfördriv utan även ett socialt fikarum och ett inspirationsställe. Jag har fått nya vänner via facebook, såna som jag aldrig hade lärt känna annars. Så nu blir det tomt och konstigt. Jag hoppas att det inte blir ensamt.

2 kommentarer:

Creative Pink sa...

Det är inte så dumt med FBpauser, ibörjan kändes det konstigt som att jag missade en massa, men vad mycket tid jag fick över. Jag lägger fortfatande alldeles för mycket dötid framför datorn men på mer kreativa saker. Gick med igen en timma i julas och upptäckte att jag inte alls hade missat något på ett helt år, så jag har fortfarande inte gått med igen.
Just nu känner jag att jag har stagnerat, har börjat jobba igen efter 6veckors sjukskrivning, och jobbet tar all energi, blir ingenting över till kreativt arbete. Det är väl bara att vänta på att allt kommer i balans igen, men vi som är kreativa sätter gärna prestationspress på oss själva, vilket ibland kan hindra oss. Hoppas du vilar och inspireras och får till mycket egotid =)

Veronica Tingvall sa...

Jag tror du är klok. Jag känner mig inte redo för det än i alla fall :-) Men du vill väl ändå msna med mig ibland? KRAM!