18 maj 2012

120518

Landar vid datorn efter en lång dag i stugan. Kollar runt lite och får blogglängtan - längtan tillbaka till att skriva och berätta och visa bilder och till att vara en del av allt det där. Jag har saker jag kan visa, jag har saker jag kan berätta. Men jag ska inte. Inte nu i alla fall. Inte här.

Förändringar ger ringar på vattnet. Man börjar med något, och när det förändras börjar det röra på sig både här och där. Insikter dyker upp. Somliga leder till omedelbara förändringar av bara farten, medan andra insikter är både jobbiga att ta till sig och det som behöver göras kan kännas obekvämt, motigt och tungt, till och med vara ledsamt och göra lite ont.

Många frågor dyker upp. Små frågor om alldagliga saker, stora frågor om grundläggande saker, och allt däremellan. Men mest de stora. Och jag tar mig tiden att vänta in svaren.

Jag har flera saker i min vardag jag vill ändra, och många gånger känns det som att varje steg framåt är ett steg rakt ut i luften - i vissa situationer finns inte rutinerna kvar. Jag måste hitta nya "som vanligt".

Kanske kommer det inte synas så mycket på ytan, men det känns inuti.

2 kommentarer:

Sanna F sa...

KRAMAR i massor!!!

Evasleva sa...

Låter spännande och läskigt och bra och allt på en gång. Lycka till! Kram!