02 april 2012

Sveas färgutmaning - SVART

Bloggen Sveas har en färgutmaning och under några veckor presenteras en ny färg varje måndag. Vi har nu betat av RÖD, GUL och GRÖN (som envisas med att bli lila...).  Och vi har nu kommit till SVART.

Svart. Hm... Svart är är så mycket.
Svart är lugn och ordning.
Tydlig och bestämd - inget tjafs och flams.
Diskret och stilfull.
Svart kan vara väldigt hårt.
Och svart kan vara starka känslor som sorg, smärta och ilska.

Svart har länge varit min mesta basfärg i kläder. Jag känner mig bekväm svart. Jag känner mig inte direkt sprudlande kreativ i svart, utan mer tänkande och analyserande. Så jag får anpassa kläderna efter vad jag ska göra. :-)

Svart är inte en färg jag gillar i inredning. ja, alltså inte i mitt hem. (Alla som blev förvånade räcker upp en hand. Ingen?? ;-) ) Hos andra kan det vara supersnyggt, men hemma behöver jag inte det som svart ger mig. (Jag får det redan genom kläderna.)

Ett varv med kameran hemma bekräftar verkligen detta. Det finns en hel del svarta kläder och skor. Men utöver det är det mest elektronikprylar och sladdar som är svarta här hemma. Och tråkiga kökssaker.

Och utöver dem är det typ bara dessa två som känns värda att nämna:
Katten!! :-) Vår lilla älskling. <3 (Finns på bild i inlägget om gult.)
Brödrosten (ful, säkert lika gammal som vattenkokaren Bob, men saknar helt Bobs charm och sprudlande energi ;-) ) (Vattenkokaren Bob finns på bild i inslägget om grönt.)

Att få ihop ett kollage var verkligen svårt.

Nu ser jag fram emot nästa veckas färg, som troligen kommer att  kunna ge ett roligare bildkollage. :-)

Kika in hos Sveas och se hur hon (Sandra) har tolkat utmaningen. :-) Där kan du även klicka dig vidare till de andra som antagit utmaningen. :-)

4 kommentarer:

Catha sa...

Jag trodde inte att du ägde ett enda svart plagg! Du har ju alltid rosa och gult! Du har ju inte ens svarta strumpor.

Konstigt vad olika vi ser!

Svea sa...

Tackar! Ja, lite olika mig men det är ju det som är så kul!
Fin måndag på dig!
// Sandra

Fiffiga Systrar sa...

Skoj med färgutmaning! Svart är en svår färg att få till rolig men du lyckades tycker vi! kram emelie och elin

Frida sa...

Hej! Vill bara säga att jag verkligen gillar din blogg och har länkat från min blogg :)