17 april 2012

Sveas färgutmaning - ROSA

Bloggen Sveas har haft en färgutmaning och under några veckor har det presenteras en ny färg varje måndag rödgulgrön, svart och blå. Den här veckan har vi en bonusfärg - ROSA.
Nästa vecka tar jag över och planen är fyra färger till: orange, vit, lila och brun. För har jag nu startat med färgerna kan jag ju inte stanna efter fem. ;-)
Lämna gärna en kommentar här om du vill hänga med på de "sista" fyra färgerna, så ska jag försöka organisera oss en smula. :-)

* * * * *

Rosa är min favvofärg. Ja, jag tycker ju om de flesta färgerna men ska jag välja en favorit så blir det rosa. :-) Kanske för att jag var så blå när jag var liten? :-)

För mig är rosa så mycket, framför allt är
ljusrosa snäll, lugn och läkande, och starkare rosa och cerise är pigga "sätt igång"-färger. Och jag behöver båda. En period hade jag mycket ljusrosa och brunt. Så pass mycket att en av Fröken Lökens dagisfröknar sa att jag var brunrosa. ;-)

Att hitta rosa saker hemma är inte svårt:

- Min favvo-stiftpenna är rosa. Härligt Barbierosa. ;-) (Skrattade och tyckte den var fånig första gången jag såg den, men var sen tvungen att köpa den.)
- Väggarna i pysselrummet är ljust ljust rosa, eller ljusröda, som M sa när det var vårt sovrum. Han kunde ju inte sova i ett rosa sovrum, men ljusrött gick bra. ;-)
- Duken på pysselrumsbordet är ljusrosa med vita prickar.
- Limpistolen är rosa, som Fröken Pyssel uppmärksammade i ett annat inlägg (jamen hur skulle jag kunna limma med en blå liksom ;-) )
- Min största och mest praktiska väska är rosa.
- Klänningen jag har på mig just nu är rosa.

Och till mitt lilla collage valde jag ut dessa saker:

Nu hoppas jag att vi blir några som följs åt i några veckor till. :-)
Tjingeling!

4 kommentarer:

Svea sa...

Hej och tack för ett fint inlägg! Ja, det var en hel del rosa det :)
Hoppas du får en fin kväll!
Sandra

Catha sa...

Du ÄR rosa!

Jag blir galen på ordverifieringen , och orkar aldrig kommentera dem som har det, men försöker ändå...

Jag får väl hänga på med dina färger också. Kankse kan jag hitta din bror i orange också?

HH JaJa! sa...

Jag anmäler också mitt intresse att delta. När man har börjat är det svårt att sluta märker jag. :-) (Och jag hatar också att bevisa att jag inte är en robot! :-))

Annas Snickarbod sa...

Självklart att man vill hänga på ! :D Måste damma kameran av den bara ...