14 april 2012

Fröken Lökens kvällspyssel och lite babbel om ditten och datten

Lite kvällspyssel: Fröken Löken har gjort en liten hatt. Jag har lekt med fotoappar. Alla är nöjda och glada. :-)

Imorgon blir det stugan hela dagen. För mig innebär det fortfarande spackla, spackla, spackla. Det är så tråkigt att jag måste vila emellanåt. ;-) Igår upptäckte jag dessutom att jag får svindel när jag är uppe på byggställningen. Det gör ju onekligen att det blir en utmaning på flera sätt att spackla högt uppe på väggarna.

Planen nu är att få klart sovrummen under våren, så att vi kan bo där när vi bygger vidare, och slipper åka fram och tillbaka varje dag sen i sommar. (Och vilar vidare. Jag ser det lite som min uppgift att hitta olika bra platser att vila på. ;-) )

Och annars? Jo, jag:

- pustar ut efter Pysselstafetten och börjar kika på andra projekt. Min plan var en Pysselstafett till innan sommaren, men efter en titt i min almanacka är det nog inte möjligt. Tiden kommer flyga fram och hux flux kommer det att vara Juni(!?).

- lyssnar på Jason Mraz så att öronen nästan trillar av. 

- funderar på trädgården och inredningen till stugan.

- är frisk igen! det är bra det.

- jobbar på att vrida tillbaka Fröken Lökens dygn. Det har inte blivit någon jätteändring under lovet, men så pass mycket att det skulle vara tveksamt om vi får upp henne i tid på måndag. ;-)

- ser fram emot att klippa mig på måndag. Kanske skulle klippa av ett par decimeter... Men det får jag inte för Fröken Löken. ;-) Och jag vill kanske inte heller. Jag vet inte. Vi får se.

- har återupptagit bloggandet i den låsta lite mer privata bloggen. Och om man känner att man känner mig/oss och vill se lite mer vad som händer i stugan och lite foton från vår vardag, då är det bara att maila och fråga så kan man kanske få adressen till den bloggen. :-)

- ska rädda mitt nyinköpta kvällste nu, så att det inte står och blir alltför äckligt. ;-) (Bara kamomillsmaken i sig är ju en utmaning. ;-) )

Typ så. :-)

Inga kommentarer: