19 mars 2012

Sveas färgutmaning - GUL

Bloggen Sveas har en färgutmaning och under några veckor blir det en färg varje måndag. Jag missade första veckan, men hakar på nu. Och den här veckans färg är GUL. :-)

Gult är för mig energi och optimism. Det är min piggelinfärg. Dagsljus som kommer in genom gula gardiner gör att även en mulen dag känns solig. När jag vill bli piggare väljer jag den gula Lilla My-koppen till mitt te.

Jag skulle troligen inte klara av att ha allt för mycket gult omkring mig. Men allting faktiskt blir lite bättre om man lägger man till en gnutta gult. Se bara:

Klicka på bilden om du vill kika närmare. :-)
Jag hade en kort gul period för en massa år sen. Jag hade ett par gula manschesterbyxor som jag tokgillade. Och vad jag minns var det bara jag som förstod hur fantastiska de faktiskt var. ;-) Rester från min gula period är tre ljushållare - två runda i glas och en prinsesskrona i plast. De finns någonstans här hemma.

När jag var liten hade min mamma, och framför allt min moster, en gul period. Jag sov i en gul säng i ett gult sovrum. Och hemma hos mina kusiner var det en massa gula saker och ett gult badrum. Här i mitt pysselrum står en stor gul plåtburk, som härstammar från min mosters gula period.

Om det blir en del två av Gult, så får jag fota de sakerna också. :-)

Kika in hos Sveas och se hur hon (Sandra) och andra har tolkat utmaningen. :-)

4 kommentarer:

Svea sa...

UNDERBART!! Tack så mycket :) vilka fina gula bilder och fina gula ord!

Eva sa...

Och min färg så klart! ,:) kram!

Fröken Pyssel sa...

Men vad det händer grejer här Stina, vad roligt! Härligt att bloggen är i full fart igen :-) fina foton!

Sityliv sa...

Vad härligt med färgutmaningen. Jag hakade på i gröna veckan. Jättefina färginlägg! I denna gula gillade jag mycket koppen med gula prickar.
Kram Katarina