13 mars 2012

Igår var en dag med mycket av allt

Först och främst Tack!! för era kommentarer till förra inlägget!! :-)

Ibland känner man sig som en bergochdalbana. Dagen igår kändes lite som att jag åkte alla nöjesparkens attraktioner. ;-) Dagens avslutades ju väldigt roligt med tidningsartikeln, men innan dess var det mindre kul. Jag hade sovit galet lite, för att kroppen bråkade, och jag var ett Vrak. Äta, sova, måla och vara väldigt, väldigt snäll mot mig själv var det som stod på dagens schema.

Helt otroligt nog gick det fantastiskt bra att måla. Jag satt med båda mina art journals och bara Gjorde. Bara gick på känsla och gjorde för bara Mig. Och det kändes som att jag kanske lyckats knäcka art journal-koden. Det vill säga hitta mina svar på "Varför och Hur?"

När jag skaffade min första art journal var det för att jag kände att det där med att leka och experimentera och "inget är rätt och inget är fel" kunde vara väldigt bra för mig att lära, som motvikt till Super Perfektionisten (ni kan nästan se henne framför er va? med tajt dräkt, mantel och hela kitet ;-) ). Och jag kan ju säga att det inte har varit lätt! Det sitter ju helt i huvudet och att lära om tar tid. Och den där Perfektionisten är inte direkt samarbetsvillig. ;-)

Idag har varit en lugnare dag. Jag lurade in en granne på lite kaffe och medan hon drack det förvandlade jag fikastunden till ett litet möte och vi började planera lite pysselträffar. Vi är ett perfekt team - jag kan massor och hon kan väldigt lite. Jag blir läraren och hon blir eleven. ;-) Haha!! Fast tanken är ju att samla ihop några till. :-) Det är faktiskt perfekt att planera med någon som inte kan så mycket, för det ger mig ett annat perspektiv på det hela. :-)

Och nu ska jag ta och varva ner här. :-) Kramar till alla som vill ha en!

3 kommentarer:

Mia sa...

Så kul med expressen notisen han inte köpa tidningen då jag såg det igår kväll.

Visst är det härligt när skapandet släpper och pysselvänn är ju alltid trevligt.

Evasleva sa...

Vilken vacker sida!
Fast den inte ska bedömas, haha :) Roligt med grannen också. Pyssel förenar!

Ninette sa...

ser jättefint ut i din artjournal! en sån borde jag också börja på . Kram!