27 mars 2012

I väntan på Grönt

Gaahh! Jag är sen med veckans färg! Perfektionisten i mig vrider sig som en mask. Jag säger till den att det inte är hela världen. Jag har ju hela veckan på mig, egentligen.

Jag spenderar dagen med en pigg sjukling. Och medan vi alla väntar på att den här mamman ska få tid till att fota och redigera bilderna till inlägget om veckans färg, som är Grön, så bjuder jag och Fröken Löken på lite grönt:

Fröken Löken flyger upp för trappan.
Jag har slutligen hamnat i "Stoff&Stils-vaxduks-träsket". ;-) Och igår sydde jag snabbt ett nytt förkläde till Fröken Löken. Ficka på magen saknas fortfarande. Symaskinsskrället vill inte sy som det ska, trots att jag lärt mig att pilla ut damm, så det är inte lika kul att sy som det brukar vara. Dumma maskin. Jag är ju super sysugen!

Hur som helst - nytt förkläde. Grönt. Och jag blev lite extra stolt över att det inte tog många minuter till att det förvandlades till en mantel. :-) Jag brukar ju säga att förkläden egentligen är förklädda superhjältemantlar. ;-) Och hon kom på det alldeles själv! :-)

3 kommentarer:

Svea sa...

Precis! Hela veckan har du på dig! :) Men kul att du är så engagerad oc vilket fiiiint förkläde fröken Löken har! :)
Fin dag till er!
Sandra

Anonym sa...

Fint! Ett sån mantel vill jag också ha. /Catha

Anonym sa...

Förresten. Prestationsprinsessor får inga mantlar de får magsår. /Catha igen