03 mars 2012

Härlig lördag med ett par små frågor

Idag har jag en Egen Dag. En dag utan något inplanerat. Så skönt. :-)

Listan i huvudet på allt roligt jag skulle kunna hitta på är lång, och så hamnar jag vid datorn. Det är väldigt dumt, för jag har lärt mig att det är ett av de mest effektiva sätten att få tid att gå och kreativiteten att försvinna. Och när jag funderar vidare kommer jag in på frågor som jag haft i huvudet i snart ett år:

Vad vill jag fylla mitt liv med?
Vad vill jag fylla min dag med?

Ja, inte är det att sitta vid datorn i alla fall, och se vad alla anda gör med sina liv, och glömma bort mitt eget. Vilket också är anledningen till att jag bloggar så sällan nu. Jag vill Göra mer. Inte bara tänka och planera, utan testa mina idéer mycket mer än vad jag gjort förut. Och nu ger jag mig en spark i baken och sätter igång. :-)

(Undrar vad jag försökte smita ifrån genom att börja på det här inlägget... ;-) )

Hoppas att ni har en härlig helg och att ni följer nya Pysselstafetten. :-)

2 kommentarer:

popetotrora sa...

Ja, det finns väl inget sätt som är så lätt att fördriva tid på, som framför datorn.
Men ibland kan det var abra för inspirationen också och faktiskt sen få ändan ur att Göra allt det där man vill göra.

Hoppas ni får en mysig lördagkväll! Krma //Petra

Linda, Fröken S sa...

Jag känner igen de där funderingarna. Både jag och min man brottas med sådana funderingar just nu. Det hänger på något sätt ihop med frågan om vad tycker jag är ett bra liv? Vilka ingredienser ingår i vad jag tycker är ett bra liv för mig och min familj? Stämmer min bild med min mans och min dotters bild av vad ett bra liv är?

Jag funderar också över vad nästa steg ska vara så vi tillsammans kan börja ta pyttesteg åt rätt håll!

Lycka till med funderingarna och pyssla vidare, det är skön meditation! För mig funkar det att virka, lagom koncentrationskrävande men ändå lätt!