09 mars 2012

Fredagsbabbel om ditten och datten

Har missat att visa denna. Fröken Lökens farmor fick den i julklapp.
Jag håller på med lite olika projekt just nu, men så blev jag så himla sugen på att sätta ihop en kurs. Det var så kul att sitta med Fröken Löken och få se henne växa och vara så stolt över sin tavla. Jag har idéer på lappar och i pärmar. Ska nog ta och samla ihop dem och se om det kan bli något av det. :-)

I veckan fick jag en anledning som hette duga till att städa i pysselrummet - en fotograf skulle komma och fota! (Mer om det en annan dag.) Så nu är det fint som aldrig förr. :-) Men man öppnar garderoben i hörnet på egen risk. Alltså den som hålls stängd med hjälp av en tung kasse som står framför den. ;-)

Jag blev så nöjd att jag även äntligen tog och beställde en vaxduk till mitt fula bord också. Har skjutit på det i evigheter. Beställde en till vardagsrumsbordet också, där Fröken Löken & Vänner ofta pysslar och grejar. Så nu ska det bli det fint minsann. :-) Tror baske mig jag till och med ska öppna den där garderoben någon dag framöver också och resa. ;-)


Och lite om Pysselstafetten
Hoppas ni följer Pysselstafetten och blir inspirerade. Om man glömmer bort att kolla schemat kan man gilla Pysselstafetten på facebook, för där lägger jag varje dag upp en länk till dagens pyssel. Och är man sugen på att vara med i någon kommande Pysselstafett kan man nu få ett mail om när det är dags att anmäla sig, om man skriver upp sin mailadress här.

Ja... Det om det.

Hoppas alla får en trevlig helg och att era skor inte läcker. :-)
Kramkram!

4 kommentarer:

Linda sa...

Lagerhaus ligger på bottenplanet i strand gallerian, mycket trevligt :) ja någon gång ska vi väl ända få ihop det så att jag inte är upptagen med att typ föda barn och sånt när ni är upp ;) vilken underbar tavla! Oj vad spännande det lät med fotograf! Jag älskar vaxduken jag har i pysselrummet, klädde faktiskt vårt fula soffbord också häromdagen :) ha en toppen fredag!! Kram till er alla

Fiffiga Systrar sa...

Så kul med foton på ditt pysselrum! Ska bli spännande att se sen! Vi önskar en fin fin helg! kram emelie och elin

Lene sa...

Dette var et nydelig bilde! :)

Zima sa...

Jo, jag var på MixedMedia demon och såg/hörde! :D Såg inte till dig något mer, annars hade jag naturligtvis hejat!

Jättefin tavla! Härligt kladdig och färgglad! Ska bli intressant att se/läsa om fotografbesöket sen.