01 februari 2012

Gott Nytt År igen!

En smula Själv-Kärlek
Ja, jag har funderat och tänkt, och kommit fram till att januari inte gills, så vi börjar om. ;-) Ja, för en månad med en krasch rakt ner i en värdelöshets-grop och sen en förkylning med en evighetshosta känns inte som den start jag hade tänkt mig. ;-) Jag hostar fortfarande, men det är ju Ny Månad nu, så jag säger:

Välkommen Nystart och Ljusare Dagar! 
Välkommen Nya Rutiner och Mer Energi!
Välkommen mer Lugn och mer Glädje!
Och Välkommen till en massa andra saker som jag vill fylla mitt år med. :-)

Januari blev en månad för Vila och Återhämtning. Under Februari hoppas jag kunna fokusera mer på att Göra.

Jag har varit inne i en rejäl Tänkarperiod, och har nu kommit in mer i en Tillämpningsperiod. Men det är fortfarande mycket tänk. Och det är typ omöjligt att blogga om det. Det är mycket ett tyst inre arbete. Jag har fullt upp med att själv bli kompis med det nya. :-) Att införa Nya Rutiner kräver ju en del arbete. Man behöver göra medvetna val varje gång, för att inte bara glida ner i gamla hjulspår igen.

Och jag har valt ett ord för i år. Förra året valde jag Själv-Klarhet. I år väljer jag Själv-Kärlek. Förra året var riktigt jobbigt på flera sätt, så det känns som att jag kan behöva fokusera på att låta mig läka en smula, och att då börja med att lära mig att uppskatta och tro på mig själv mycket mer. :-) Jag har en massa andra ord som också känns viktiga, men detta känns så pass grundläggande ändå, så det får bli det. :-)

(Jag stör mig en smula på att jag inte kom på det själv, utan att en vän tyckte att jag borde fokusera på det. Men jag försöker se det som en gåva istället, typ en nyårspresent kan man väl säga. ;-) )

Någon annan som valt ett ord för 2012? Eller som på annat sätt har formulerat vad man vill ha mer av det här året? :-)

Kramkram!

1 kommentar:

Ninette sa...

Jag tycker också det är en himla bra grej det här med ett ord att fokusera på. Mitt ord för iår är Andas http://www.familjenbahne.com/?p=6188
Låter superbra med mer lugn och mer glädje och allt det andra bra som du skrev!