13 december 2011

Den som väntar på något gott...

...skulle till exempel kunna vara:
  • Denice, som har beställt den här tavlan.
  • alla som väntar ivrigt på på de utlovade broscherna (som är färdiga och fotade, men vänta till imorgon)
  • Fröken Löken, som längtar väldigt mycket efter sin pappa
  • jag, som väntar på att Fröken Löken ska bli helt frisk från sin förkylning, så hon blir gladare och kan gå tillbaka till skolan och kompisarna. Det är jobbigt att vara liten och sjuk och längta på samma gång.
  • Fröken Löken, som längtar efter snön och norrlands- och stockholmskusinerna.
  • jag, som längta galet mycket efter solen och ljuset. Nu är det bra mörkt.
Till exempel.

6 kommentarer:

Maria sa...

Gullig tavla! Just nu är det ju många som väntar på något gott och på julen.

Denice sa...

Helt rätt! Längtar :-)

Insåg precis nu att jag glömt betala den idag, har suttit och sytt julklänning sen jag kom hem från jobbet. Det blir first thing imorgon! Du ska se pengarna på torsdag då.

Miss Cutiepie sa...

mm, denna längtan, tiden går galet sakta när man väntar på ngt gott.. Jag som började räkna dagarna när det var 98 kvar har nu 17 kvar.. *suck* Underbara tavlor, du är så duktig! ♥
Kram!

hennihenni sa...

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, så är det ju. Men angående mörkret så är det nu bara några dagar kvar innan vi börjar gå mot ljusare tider igen!

Evasleva sa...

Vad fin den blev!

Fröken Pyssel sa...

Åh så fin! Du är grym!