15 november 2011

En tavla till Fröken Löken

Har tagit bort lite av texten, men i princip så här blev inbjudningskorten.
Vi rustar för kalas. Fröken Löken fyllde visserligen år för flera månader sen, men det kom sorg och sånt i vägen för kalaset. Och som en klok granne sa: "Äh, det spelar väl ingen roll om det blir sent. Bara det blir av innan nästa födelsedag." :-D

Igår skulle vi snabbt fixa inbjudningskorten. M (alltså pappan här i huset) sa:
"Nej, det är inte överkurs att måla en tavla för att använda bilden till inbjudningskort till kalaset."
Hm... Jag vet inte säkert, men jag misstänker jag att han var ironisk... ;-)

Hur som helst så blev inbjudningskorten klara och delades ut på kvällen. Fy för kalasinbjudningar. Det är alltid samma sak - vilka ska man bjuda? Och även om jag och M är överens om vilka och hur många, så håller ju inte Fröken Löken med någonstans. :-P Hon vill alltid bjuda dem hon gillar, men inte leker med, och vill inte bjuda dem hon faktiskt leker med. Det är ju underbart att hon gillar att lära känna nya kompisar, men just i kalassammanhang blir det ju lite konstigt. Skulle vi bo typ i ett palats och ha ett gigantiskt lek- och kalasrum (ja, för det skulle vi ha då :-) ) skulle vi ju kunna bjuda alla vi kommer på, men så ser det ju inte riktigt ut. :-)

Ja... hej och hå. Men det blir nog bra till slut. :-)

Och så här ser tavlan ut utan text. Den ska nu sättas upp i Fröken Lökens rum. (Ja, jag vet. Visst är det konstigt att "Fröken Löken" stavas med M! Jag får det inte heller att gå ihop. ;-) )

5 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

Om det är roligt är det inte onödigt :-D

Mia sa...

Det har vid två tillfällen hänt att barnen fått vänta på sina kalas. De har inte varit så ledsna över det utan det har mer blivit att de fyller år två gånger om året.
Fina inbjudningar och inte alls onödigt ett minne i tavelform istället för papper.

Evasleva sa...

Superfin!!!

Tesa sa...

Nu andas jag normalt igen;))

Vad kul det var med alla kommentarer om mitt pysselstafetts-tips:)

Ha det bäst!

Kram Tesa

E.R.R.Y sa...

Vilken underbar kalasinbjudan, och tavla!

PS: Jag har lagt till något i min minipaket-DIY, som jag glömde nämna innan.. :P

Ha en fortsatt fin vecka!