29 november 2011

Blomtavla - från duk till färdig tavla

Jag har gjort en tavla med lite material från den trevliga butiken Designat. Tyvärr kommer Camilla stänga butiken. :-( Därför har hon nu 30% på de flesta produkterna.

Hur som helst. Till den här tavlan har jag använt mönsterpapper och och schabloner/stencils från Designat. Här är en kort och icke komplett beskrivning hur tavlan växte fram. ;-)
(Lite får ni lista ut själva. ;-) )

På min 20x20 cm deep edge canvas limmade jag på småmönstrade papper från ett paper pad från Crate. Papperet nere i vänster hörn kommer från mormors gömmor.

Här har jag lagt till ett par blommor och lite stjärnor med hjälp av schablonerna. Jag har blandat färgen med modeling paste för att få mer struktur.

Den gula blomman i mitten hade jag sedan tidigare. Jag gjorde ett gäng såna i somras och tanken var att det skulle bli en somrig girlang. Men de de hamnade i en låda istället... Här finns en tutorial för blommorna. Blombladen är gjorda av samma papper som finns i bakgrunden.

Metallhjärtat låg också i gömmorna tillsammans med tygbommorna. När blommorna inte blev en girlang funderade de ett tag på om de kunde bli broscher istället och där kom hjärtat med i bilden. Nu hamnade de på tavlan istället. ;-)

Mer färg och mer blommor. :-)

Klart!

Pärlor i mitten på småblommorna. :-)
Och om man går nära ser man att det finns ord på blommornas stjälkar. Det står "Do what makes your heart sing". Jag gillar ord, men vill inte alltid se dem.

Lilla blomman

Stora blomman

Och lite stjärnor på sidan. :-)

Och med detta säger jag Tack för titten! :-)

3 kommentarer:

Evasleva sa...

Vad härlig den är!
och så kul att få sen den växa fram!

Pleu sa...

Hejhej,

Jag kan inte kommentera på pysselstaffetbloggen, men här är iaf en länk till mitt färdiga adventsljusarrangemang: http://pleu.blogg.se/2011/november/adventsljusstake.html

sofia sa...

Fantastisk tavla!

Tack för vitaminkommentaren : ) Jag stoppar också i mig massa nyttigheter i hopp om att immunförsvaret ska ta sig, det är riktigt komiskt, jag tror mig liksom vara en riktig ekomatnörd & så blir jag sjukast av alla, haha... I mitt fall handlar det nog mest om för lite & för kass sömn sen lillasystern kom till världen. Så nu pågår tvångsläggning vid nio på kvällen för att jag ska sova igen alla förlorade timmar.

Ps. Ta D3 som är mycket mer effektivt än D2 : )