03 oktober 2011

Trollets nya kläder

Fröken Löken har köpt sig ett troll. Trollet hade uppenbarligen ett stort behov av nya kläder, så det var bara att sätta igång med produktionen. ;-)

Jag ritade av trollets egen klänning och använde sedan hobbyfilt till kläderna. Den vita klänningen har Fröken Löken dekorerat.

Och den gröna har jag gjort. :-)

Och den lila med. Och visst är Hatten snygg! Det är taket till Smurfans smurfhus. :-D

Hobbyfilten funkar okej, men inte bra. Man skulle behöva göra filten stadigare runt knapphålet, som töjs ut lätt. Men med tanke på hur kortlivade en del leksaker är här hemma (de dör inte, de faller i glömska och samlar damm ;-) ) gör det kanske inte så mycket. :-)

7 kommentarer:

popetotrora sa...

Sötnos-trollet! Det är nog få troll som har en så komplett och tjusig garderob. :-)

eddy sa...

tack för lyckönskningarna. kika in hos mig igen så får du veta hur det gick=)

ps, vilket himla härligt troll med nya kläder å allt. duktig du är!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vad fiiint. Sådär tjusiga kläder hade minsann inte mina troll när jag var liten. Men jag hade heller ingen pysselmamma :P Fast hon var ju bra på en himla massa annat får jag ju tillägga så att hon inte blir ledsen. Tveksamt om hon läser din blogg, haha. Men det gäller att vara på de säkra sidan ;)

Annefia sa...

Så fina nya trollkläder!

Karinas inspiration sa...

Tack för dina kommentarer hos mig:)Höstsalongen på Muséet ska du absolut besöka....passa på att fika där också!
Roligt om vi kan träffas under hösten! Fågelvägen bor vi ju nära:)inte så långt att cykla heller!

Jättefina trollkläder!

Sara sa...

Kul att du hittat till mig blogg. Och att du tycker om den. :)

Vilka söta kläder trollet har fått. Min systerdotter har letat reda på min systers (sin mammas) troll. Ett likadant som detta. Hon har bara en uppsättning kläder... ska kanske pyssla ihop nått nytt till henne också. Tack för inspirationen! :)

Bubble My Licorice sa...

I love these guys.. And awesome blog by the way.. i wish it was in english though to understand what you are saying >_<