13 oktober 2011

Lite om pysselstafetten, lite om den senaste veckan

Hejsan hoppsan. Tiden har visst flugit lite extra fort! Inte ett inlägg på över en vecka. Vi tar och blåser bort lite damm innan vi börjar. ;-)

Sedan det senaste inlägget har min tid mest fyllts med mail, mail, mail. Pysselstafetten tar tid på alla möjliga vis. Jag samlar in de sista pysselbeskrivningarna nu (alltså beskrivningar av de pyssel som deltagarna kommer att visa, inte deras tutorials/beskrivningar) och har börjat så smått med schemat. Vi får fortfarande någon ny deltagare med jämna mellanrum, och om det är någon som fortfarande funderar på att vara med så har man bara idag och imorgon på sig att fundera OCH bestämma sig, eftersom imorgon (14 oktober) är sista dagen att anmäla sig. Det är även sista dagen att lämna in beskrivningen av sitt pyssel.

Jag kommer sen jobba med schemat och lite annat under de två kommande veckorna. Det kan kanske låta som lång tid, men så är det ju faktiskt inte det enda jag ska göra under de veckorna. :-)

Jag håller också på att fundera på hur jag ska kunna fortsätta med Pysselstafetten och på samma tid få betalt för det jobb jag lägger ner. För det är som jobb, och när jag håller på med Pysselstafetterna är det inte mycket annat jag har tid med, som till exempel göra saker jag kan sälja, planera kurser och annat som det var tänkt att mitt lilla företag skulle innehålla. Alltså det där lilla företaget som ligger i ett hörn och ser rätt dammigt ut. (Det också. Det blir mycket damm när jag jobbar fokuserat med en sak. ;-) )

Och det som enligt mig skulle vara Perfekt är ifall Pysselstafetterna kunde ha sponsras av webshopar och tidningar med samma målgrupp. :-) Så sånt klurar jag också på nu.

Från det ena till det andra. En del beskriver sorgen som randig och sedan sist har jag också varit en del i en sorg-rand och min kropp har sagt "Vila!" på olika sätt. Vilket då ger mig ett ypperligt tillfälle att öva på både det ena och det andra - som att planera min tid, prioritera, strukturera, vila utan dåligt samvete (en sann utmaning), göra det viktigaste och göra en sak i taget.

Ser man istället på det som parallella spår kan man säga att sorgspåret varit lite bredare igen. Och samtidigt har fixandet med Pysselstafetten gjort det andra spåret bredare på samma gång, och balanserar upp det hela på ett rätt okej sätt. Över huvudtaget har Pysselstafetten varit guld värd för mig. Den fick mig att känna att jag inte längre bara stod inne i en sorgbubbla och tittade på allt som hände i den Verkliga Världen. I och med den tog jag fram min almanacka och började planera in saker och komma igång igen.

Ojoj, dags att hämta Fröken Löken!! Vi hörs! :-)

5 kommentarer:

Emilie Winberg sa...

Spännande! :D

Ninette sa...

Tack för att du orkar fixa pysselstafetten tycker jag! Kram på dej, ta hand om dej!

HannasHörna sa...

Bra jobbat med allt! Det ska bli så kul att komma igång! Kram

Evasleva sa...

Jag älskar "gör en sak i taget" bilden! Underbart fin!

julstugan sa...

Tack för allt jobb du lägger ner.
Längtar.