04 oktober 2011

Dagens pyssel

Det har varit mycket med pysselstafetten de senaste dagarna, så mycket att jag knappt ens varit inne i pysselrummet och gjort något! Så strax innan middagen smet jag in där en stund bara för att göra Något Vad Som Helst. :-)

Något vad som helst blev lite målande och experimenterande på en liten papplapp. :-) Jag använde gesso, akvarellkritor, stämplar och krympplast. Och tittar man noga ser man att det är samma stämpel till bakgrunden och det stora hjärtat. :-D (Den stämpeln är förresten en av Panduros höstnyheter. Mycket söt och användbar. Jag är mycket nöjd med den. :-) )

Dagens experiment bestod i att krympa krympplasten med embossingfönen istället för i ugnen. Gick finfint kan rapportera. :-D

Imorgon får det bli mer skapande och fokus på framtidsplaner, och mindre dator. Och troligen en promenad skulle jag gissa, om vädret är fint. :-)

Och nu är det bäst jag avslutar, eftersom jag så glatt sa till M tidigare i kväll att jag är mycket bättre på att vara ledig nu. Upp till bevis nu liksom. ;-)

6 kommentarer:

Ninette sa...

Vilket fint kort, härlig struktur! Funkar en sån där embossingfön bättre än en vanlig varmluftspistol? har för mej att jag nån gång testade med varmluftspistol o det gick inte alls så bra att krympa som jag hade planerat (delarna fick konstiga former ibland), men kanske jag bara behöver öva tillräckligt mycket för att fixa det. Smart i varje fall med en fön så slipper man värma hela ugnen för bara nån liten grej.

Evasleva sa...

Vad är gesso för nåt? Var det det det hette? (haha rolig mening) Har redan glömt. Svårt när man inte hört det förut.

Finfint kort!

Annefia sa...

Läckert kort! Kul att se prov på lite olika tekniker blandat.

Ordverifieringen låter dessutom hälsa att du är "en estet" (okej, som ett sammnaskrivet ord men ändock, jag tyckte det passade bra)

Charlotte Netz sa...

krymp plast? det är mycket jag inte vet något om och kanske är det lika bra det, för risken är stor att jag skulle hitta ännu en ursäkt att shoppa för...
snabb pyssel blir ofta bäst då man jobbar utan att tänka allt för mycket.
snyggt skapat!

Sara sa...

Snyggt!

Visst är det roligt att kladda med gesso och färg? :)

HannasHörna sa...

Spännande! Kul med allt fint pyssel...

MVH Hanna