19 september 2011

Idag är en Bra dag

Den utlovade bilden på tavlan :-)
Måndag och regn. Regn, regn och regn. Det känns som att det regnat ovanligt mycket den senaste månaden. Fröken Lökens farmor säger att det är för att hela himlen är ledsen för att farfar dog. 

Hm... Den inledningen passar inte alls ihop med den utlovade lilla bilden på tavlan jag gjorde i förra veckan. Men å andra sidan beskriver det min vardag väldigt, väldigt bra. Det är så mycket både och.

Idag på förmiddagen har min vardag förutom regn även innehållit små saker som ett trevligt möte med en annan mamma på skolgården i morse (då jag även fick se att hennes son också gör precis tvärt emot vad hon säger - alltid skönt att se att vi alla har det rätt lika :-) ) och en granne som knackade på och tyckte att jag skulle bjuda på en kopp te och en pratstund. Mycket trevligt och det senare har räddat mig från att behöva gå in i pysselrummet nu på förmiddagen. Jag började städa där inne igår och framåt kvällen var jag rätt övertygad om att om det finns ett helvete så ser det ut som mitt pysselrum - visserligen färgglatt och kreativt, men sjukt ångestskapande stökigt och rörigt. (Jag är tredje generationens samlarhamster... :-P ) Ska fortsätta där inne efter lunchen.

I det här inlägget har jag skrivit upp allt material jag använde till tavlan.
Och när jag får fram plats att arbeta på igen ska jag måla mig en STOR tavla där det står "Det blir bra". ;-)

Det här blev inte alls det inlägg jag hade tänkt skriva. Hm... Vet inte om det det är bra eller bara tyder på dålig karaktär. Eller bara på att jag fortfarande är trött och osammanhängande av förkylningen. Strunt samma. Nu är det dags för lunch. :-)

2 kommentarer:

Jose sa...

Hej!

Verkligen fina kreationer ;=)

Hur kommer jag i kontakt med dig avseende ett samarbetsförslag?

Hälsningar,

Jose

Mia sa...

Trevligt att läsa att det är fler som har kaos i det kreativa rummet. Men det blir lätt så och framför allt det kräver inte mycket för att det skall bli rörigt.
Lycka till med städningen och att dagen fortsätter vara bra.