14 september 2011

Här vare förkylt [eller] Några av mina bästa länktips just nu

Vi är hemma igen! Och vi är förkylda.

Jag skulle skriva ett Intressant Inlägg igår, hade jag tänkt. Istället satt jag i soffan med förkylning och feber. :-( På förmiddagen kände jag mig rätt smart och hade kanske kunnat få ur mig något intelligent, men sen kom Huvudvärken från Helvetet.

Alltså huvudvärken jag hade bestämt att jag inte skulle ha i höst. Det känns helt klart som att det är något den inte har förstått i "du är inte välkommen".

Ah! Man ska ju inte använda ordet "inte". Där har vi det. Jaja. Lite sent att gör så mycket åt det nu.

Så nu gör jag ett försök idag istället. I samma soffa och med samma förkylning, men jag har inte hunnit få huvudvärk än i alla fall. ;-)

Vi kom hem i förrgår. Och mindre än två timmar efter att vi kommit hem var M tvungen att åka till Finland. Tack vare Bristande Kommunikation fick han först veta att mötet var inställt, varpå jag dansade en glädjedans, men sen visade det sig att det inte var inställt, fast han behövde kanske inte åka. Tio minuter innan han skulle åka hade han fortfarande inte fått besked från sin chef. Så han fick ringa och fråga. Och visst var han tvungen att åka. :-P

Men nu är han hemma! Tjoho! :-D Jag och Fröken Löken fick till och med varsin present. Jag blev jätteglad. Hon blev jättesur. (M todde det var klockrent med en grön mugg till henne, eftersom det är hennes favvofärg. Men hon ville ha den rosa!?)

Våra nya fina muggar :-)
Så vad händer annars? Ja, eller vad hände igår, kan vi ändra det till.

Igår satt jag mest med datorn, för att hålla mig sysselsatt och på gott humör.

  • Facebookade på tok för mycket 
  • Väntade på Panduros nya webbsida, som kommer snaaaart. Spännande! (Nej, jag är inte beroende av Panduro, men det är kul med utveckling. Och ja, med material också förstås. ;-) )
  • Kikade på Panduros reakampanj . Hittade saker jag skulle kunna beställa ;-)
  • Kikade in på Creativ Company och Slöjd-Detaljer, bara för att inte vara allt för partisk ;-) Hittade inget jag ville ha.
  • Kikade in på Scarlet Lime. Hittade några saker jag ville ha.
  • Beställde inget (Duktig!), för jag ha redan ett paket från Panduro som väntar på att hämtas ut.
  • Kikade istället in på Christy Tomlinsons blogg, som alltid är inspirerande. (Definitivt en av mina favvobloggar för pyssel- och skaparinspiration.)
  • Läste några inlägg i bloggen The Fluent Self, som också är en av mina favvobloggar, men inom "personlig utveckling". Läser oftast den bloggen (alla bloggar...) i mobilen och kan bli sittande hur länge som helst eftersom hon länkar mycket till gamla inlägg. Och där länkas det till andra intressanta inlägg och så fortsätter det så. :-)
  • Kollade på The Psycology of Change med Rob Williams på youtube. Jag hann med 4 av 8 filmer innan huvudet sa "stopp! inte mer info!" (Och detta trots att det inte precis var ny och omvälvande info... bara för mycket.)
  • Läste  i Åsa Plesners blogg 1 och blogg 2. Gillar Åsa och väntar på att hennes bok ska dimpa ner i min brevlåda. (Och där kan jag nog vara ett pucko, för jag tänker inte främst "Åh, nu ska jag lära mig att tjäna pengar", utan "ska bli spännande att se hur Åsa skriver om mål och såna grejer". :-D )
  • Tvingade huvudvärken att följa med mig in i pysselrummet och målade en del. Eller snarare kladdade, för jag orkade inte tänka.
  • Funderade på  Christy Tomlinsons nya kurs She Art workshop no 2 som startar i november. Bestämde mig för att fundera lite till.

Typ så såg min dag ut.

Nu hostar jag ock kraxar och funderar på vad det här ska bli för en dag. Eventuellt får jag ett syjobb som ska vara klart till på fredag. Troligen kommer jag måla lite. Högst sannolikt kommer jag försöka sova en stund, läsa lite och tillbringa lite för mycket tid vid datorn. ;-) Och helt klart blir det mer ingefärste med honung.

Krax! Vi hörs!

1 kommentar:

Evasleva sa...

Jag tycker det låter som en bra dag. Skulle behöva en sån dag efter kursen (som ju var fantastiskt och härlig men intensiv) och sedan vab med en något för pigg tjej för att det ska vara riktigt behagligt en hel dag ;)