22 september 2011

Då ska vi se vad vi kan ljuga ihop...

Akvarell- och blyertspennor
Nu har jag städat och rensat klart och har bara saker som säkert kommer till användning - strukturerade och ordnade på ett praktiskt sätt. Det är nu ljust, rent och luftigt och...

Nääää... :-D

Det är i alla fall inte värre än innan. ;-) Och jag HAR rensat och "arkiverat i papperskorgen". Jag har till och med slängt Snöret!! (Något ångestskapande eftersom Snöret är så symboliskt. ;-) )

Jag har för mig att jag utlovade några bilder på några städade platser i pysselrummet. Jag har fått gå väldigt nära, om man säger så. ;-)
Limlåda och några favvoböcker. Och örhängena.
Brickor är bra att har. Två av fyra är på plats.
Min pysselrumsälva och en minitavla.
En minitavla till och en påminnelse på min "whiteboard".

Tack för att ni delat med er om hur ni gör. Jag ska fortsätta städa, och hoppas att jag är klar till jul, vilket var ett mycket bättre måldatum än "den här veckan" som jag själv hade tänkt. ;-)

8 kommentarer:

Ninette sa...

Vad fint det ser ut! dom där örhängena är alldeles underbara!

Annefia sa...

Vad kul att se att du kommit i gång. Och fint blir det dessutom. Gillar burkarna med pennor och så sött det blev med den lilla duken under.

Jag tror det kan vara en bra idé att visa upp dom fina och städade bilderna och fokusera på det som faktiskt är bra och fint och städat. Det blir ju lite roligare än att mentalt fokusera på det stökiga. I vissa sammanhang så tror jag helt klart att det är bättre att tänka på målet än på vägen dit, oavsett vad vissa klyschor säger.

Hulda sa...

Hahah bra jobbat!

mylll sa...

Vilka fina burkar du har hittat till pennorna. Gilla!

Creative Pink sa...

det ser så fint ut, pennburkarna är ju superfina, och pysselälvan var söt. Jag har fortfarande ingen bra plats för mina färdiga alster men jag jobbar på det. Jag får väl också lägga ut lite detaljstudier från mina pysselhyllor men dom är mer praktiska än söta som dina verkar vara. Ha en go helg =)

Charlotte Netz sa...

snyggt. jag gillar också ordning och reda där det ska skapas, men samma sekund som själva skapandet börjar är det BYE BYE ordning. Jag tror du har bra mycket med material att leka med...
just nu ligger det bubbelplast och sönderklippta ark på mitt skrivbord, som är fullt av akrylfärgade fläckar!
Oordning och skapande går liksom hand i hand.
KRAM!

Karinas inspiration sa...

Va fint du har gjort bland "pysslet", det borde jag också göra i mitt arbetsrum.
Skönt att du verkar må bättre nu efter tråkigheterna:)
Jag vill gärna vara med i nästa pysselstafett också!

Ha det bra!

Jenny sa...

Det ser ju jättebra ut, även om vi bara fick se "urvalda" delar :)
Vet vad du menar, jag rensade lite, men betoning på lite för några helger sedan och har fortfarande lite ångest för de bra att ha sakerna jag kastade :)
Hoppas du får en härlig helg.
Kram Jenny