07 juni 2011

Tacksamhetsalfabetet - A

Förutom att dra igång "Ha en egologisk sommar 2011", har Ulrika Gabriel Coach & Inspiratör även dragit igång ett tacksamhetsalfabete. Kul!! :-) Läs Ulrikas inlägg om tacksamhetsalfabetet här.

I perioder skriver jag tacksamhetslistor, och det har verkligen hjälpt mig att skifta från ett negativt och gnälligt sätt att vara, till ett mer positivt och framför allt nöjdare sätt. Det är ju så lätt att fokusera på allt man inte har, speciellt när man tänker mycket på drömmar och mål, men stannar man bara upp och ser sig omkring så finns det ju så otroligt mycket att vara tacksam för. Man har så mycket mer än man tror. Men som med så mycket annat så krävs det kontinuitet och träning för att hålla sig i form ;-), så jag hakar på Ulrikas utmaning. :-)

Ulrika är redan på C, men jag kör igång nu och tar en bokstav om dagen tills de tar slut. :-) Sen fortsätter jag med siffrorna. Nää, skoja bara! (Eller kanske inte... Hm... Får fundera på det där.)

Bokstav från In the Hoop designs
A visade sig vara en klurig bokstav för  mig. Jag har fått fundera en lång stund. Spontant kunde jag komma på en del personer på A som jag är tacksam över att jag har i mitt liv, men kände att jag nog skippar att ta med personer i min lista. Ingen nämnd - ingen glömd... :-) Jag kom på EN sak just nu. Får nog fylla på om jag kommer på fler. :-)
 
Jag är tacksam för att jag hittat ABCcreativity, art journaling.
Vad har du att vara tacksam över som börjar på A?

2 kommentarer:

Louise sa...

Vilken bra grej!!! Håller helt med om att man lätt dras med i negativa spiraler och tänker på allt man INTE har! Nu under långledigheten slog mig faktiskt samma tanke; jag har MASSOR att vara tacksam över. På bokstaven A kommer jag på 2 saker: Mitt Arbete och min Altan. /Louise

Helen sa...

Kul grej, ska bli kul att följa ditt tacksamhetsalfabete:) På A är jag tacksam för vår Altan.