07 juni 2011

Avslutade långhelgen i tänksoffan

Långhelgen avslutade jag i den här soffan. (Vi åkte hem och grillade sen, men när vi väl var hemma så var det mer "tillbaka till vardagen".) Jag sov en stund och jag tänkte en hel del. Jag tänkte på saker som:

 
"Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?"
(Mary Oliver)

"Go where the Peace is."


"Livet är ingen tävling och vi är alla vinnare. Lev utan ursäkter, utan överdrivna analyser och dåligt samvete."
"Do what matters most."

"Trust your gut"

"Life is what you make it, so lets make it great."

"Vad vill jag Allra Helst?"

 Resultatet?? Huvudvärk och totalförvirring. ;-P

Tröstar mig med det en vän skrev: "Kom ihåg att ju mer förvirrat och jobbigt det känns, desto mer kreativitet och energi kommer sedan :)"

2 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

åh herregud, vad skönt att höra att du också blev förvirrad, jag blev alldeles snurrig bara jag läste det. Men, såklart, kloka ord!

Creative Pink sa...

Ja det krävdes lite mod att blotta mitt kaotiska arbetsbord, men nu är det prudentligt igen, det var ganska lättstädat för var sak har sin plats. Ska bara lära mig att sätta prylarna på plats direkt när jag använt dem, min sambo undrar hur jag så snabbt kan orsaka kaos tex i köket när jag gör mat, det undrar jag också. Var inne på Pysseltagen och botaniserade jag brukar handla där också, men det blir inte mer pysselshopping denna månaden, ska på loppisrunda på måndag dock och då ska det shoppas!
Nu ska jag göra lite nya armband så jag har lite nytt att visa imorgon. Ha det gott =)