07 juni 2011

"Ha en egologisk sommar 2011" säger Ulrika Gabriel

En av de bloggar jag följer är Ulrika Gabriel Coach & Inspiratör. Tidigare i år hade hon en utmaning som gick ut på att man skulle ha en sockerfri vecka. Nu har hon en ny utmaning som kallar "Ha en egologisk sommar 2011".
Egologisk är ett ord Ulrika själv satt ihop och hon beskiver det som att "du ska stanna upp, tänka och känna efter vad du behöver här och nu för att må bra i tillvaron. När du lyssnar på och tar hand om dig själv så mår du självklart mycket bättre. Och det fina i kråksången är att när du mår bra, så mår även alla i din omgivning bra."

Jag tycker att sommaren är en svår tid eftersom det är så mycket man vill göra då, och när så många vill så mycket (familj, släkt, vänner, och har olika förväntningar och prioriteringar blir det lätt bara stressande och jobbigt. Då är det bra att verkligen ge sig själv tid till att tänka ut vad man själv vill ha ut av sin ledighet. Så jag tycker "Ha en egologisk sommar 2011" är ett väldigt bra initiativ. :-)

Ja, jag veeet att allt har med attityden att göra, och jag har uppenbarligen attitydproblem när det kommer till sommaren. ;-P Och jag behöver öva mig på att komma på vad JAG vill och att stå för det. Så detta är bra för mig. :-) Och kanske för dig med? :-)

Läs mer om Ulrika och "Ha en egologisk sommar 2011" här:

Ulrikas blogg
Om "Ha en egologisk sommar 2011"
Kom igång och planera för en egologisk sommar 
Ulrika på facebook
"Ha en egologisk sommar 2011" på facebook

Inga kommentarer: