03 juni 2011

Genrep inför semestern

Hårspännet hängde med ut till stugan. ;-)
Vi ha varit ute i stugan och fixat i två dagar. Igår var det lite mulet först men blev finare under eftermiddagen. Idag var det bara underbart. Solen sken, himlen var blå, fåglarna kvittrade, och det blåste inte så hysterisk som det gjort de andra gångerna, utan det svalkade lite lagom och susade i träden. Och glittrade på vattnet. Ahh... :-) Lägg till barnskratt som kommer nerifrån badplatsen, och man börjar fråga sig själv om man verkligen FÅR ha det så här bra. Och en röst svarar "Ja, du får ha det så här bra! Du är värd allt det här och mer!". Vilken tur. Då ska jag sluta fundera på det. ;-)

Utsikt inifrån lekstugan.
Jag har de här dagarna:
  • solat & slappat
  • rensat galet mycket ogräs tillsammans med Fröken Löken (två och en halv skottkärra!!)
  • målat nästan hela lekstugan invändigt
  • lagat mat i skrutthuset och diskat utomhus
  • ätit galet goda fruktsallader
  • myst med Fröken Löken i solen (jag var väl mest solstol, men jag passade på att mysa lite ;-) )
  • fikat med trevliga grannar från hemma i stan, som kom på besök
  • suttit still och tittat på vattnet och lyssnat på fåglarna. solglittret är magiskt
  • tänkt
Jag verkar ha ett väldigt lugn&ro-behov, för jag kan sitta och titta på solglittret på vattnet och lyssna på fåglarna precis hur länge som helst. Vi har ingen altan än, och inga solstolar, så jag sitter på marken med en stolpe till ryggstöd. Längtar efter en hammock. Det finns inget bättre än är sova en stund i halvskuggan från ett träd. :-)

Ibland går jag ner och sätter mig på stranden nedanför tomten. Jag sitter tills jag börjar känna "nu borde jag nog känna att jag har suttit färdigt. det är bäst att jag går och gör något." ;-) Men jag hade nog kunnat sitta ett tag till. ;-)

M har fått i båten, och Fröken Löken har lekt nere vid lilla badplatsen.

 Det har fiskats med håv. De fick faktiskt ett par pyttepyttefiskar.

 De har "doppat fötterna". Hm... ;-)

 Det har plockats små buketter.

Vi längtar tills vi kan sova där och kan sitta i kvällssolen, som INTE kom på bild, eftersom jag mest tittade på vattnet och vassen när jag fotade. :-D

Det är så lugnt där. Vi gör bara det viktigaste. Och vi mår så bra där.

3 kommentarer:

Jo sa...

Det ser alldeles ljuvligt ut! Jag får också ett sådant där "bara sitta och vara"-behov ute i rucklet. Jag har suttit så i omgångar sedan i onsdags och jag planerar att sitta så att antal gånger till! :)
Hoppas att ni får en fin avslutning på långhelgen!

Emilie Winberg sa...

Jätte fin header och vilka härliga bilder!

Evasleva sa...

Det ser fantastsikt ut! Helt underbart faktiskt. Vad skönt att du har fått tagit det lite lugnt.