21 maj 2011

Tjo för vinden!

Det var en blåsdag idag. Presenningen fladdrade som en stor... presenning. :-P
Fredagkvällens höga tempo fortsatte idag. Kl 6.50 är det morgon här hemma. Varje dag. Och innan frukost hade jag gjort klart första versionen av pysselstafettens bloggschema (det blir alltid några små ändringar). Efter frukost  jobbade jag lite, samtidigt som vi packade för att åka ut till stugan. Strax efter nio kom Fröken Lökens kompis som skulle följa med och lite senare kom vi iväg. 

Väl där ute var tanken att jag skulle måla (vi har ca en miljon brädor som ska målas vita). Men det blåste så mycket att jag istället satte mig inne i skrutthuset och jobbade vidare. En stol fungerade utmärkt som skrivbord. Jag fixade med visitkort och smålappar som skulle följa med metalltrådsrden, som vi efter lunch åkte och lämnade i Designrummet där de ska säljas. Sen åkte vi ut till stugan igen. :-)

Jag hann även med att ta en lugn kopp kaffe nere på stranden på eftermiddagen. Det blåste lika galet mycket, men solen värmde lite i alla fall.Jag hade en liten grästuva som sällskap. :-)

Mitt fika sällskap
Skulle ni förresten vara intresserade av att få se vad som händer inne i huset? Husbygge är ju det ultimata StorPysslet. ;-) Jag och M är ju inte de mest inredningintresseade i världen, men vi är ju inte riktigt på inredningsnivå ännu så det spelar inte så stor roll. Det är mer "wow, väggar!!" och "dörrar kan ju vara bra att ha och så ska vi kanske inte ha betonggolv..." ;-)

Imorgon åker vi kanske ut igen. M vill bygga mer. Men Fröken Löken pratar om att hon ska ha fest imorgon, så vi får se vad som händer. :-D

Påminner min utlottning. :-)

5 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Den där sista bilden ser ju himla somrig ut alltså :D

Sanna F sa...

Ser härligt ut!!!!
Vad spännande med bygget! Vi håller på att bygga garage här hos oss... Allt sånt där tar mycket längre tid än man tror ;) och ja det är verkligen ett stort pyssel!
KRAM KRAM

Emilie Winberg sa...

Klart manv ill se vad som händer i huset! Spännande :)

Härliga bilder förövrigt:) Ser fram emot eran staffet!

Annefia sa...

Hm... Är rubriken möjligtvis inspirerad av Trolltider?

Självklart vill jag gärna se "storpyssel" också.

Karinas inspiration sa...

Huset ser jättefint ut:) och fina bilder!
Du är välkommen till mig på jobbet, så ska jag hjälpa dig med färg-tapetval när det är dags!
Ha det bra!