13 maj 2011

Ord, ord, ord. Och ett fågelbo

I två dagar har jag nu haft ordverkstad i pysselrummet. Då sitter jag på golvet med metalltråd och verktyg, och böjer ord, lyssnar på radio eller musik och dricker kaffe. :-)

Galet dålig bild såg jag när jag fört över den till datorn.
En del av orden ska till min egen lilla shop, som jag planerar att öppna igen om några dagar, men de flesta ska till Designrummet i Väse! :-) En supermysig liten butik där mina ord kommer att trivas bland andra kanonfina handgjorda saker. Jättekul! :-)

När fingrarna började säga ifrån tog jag och testade ett annat pyssel som jag sett på många håll och som jag velat prova - ett litet fågelbo av metalltråd och sötvattenspärlor. Öglan blev inte så snygg, men annars är jag nöjd och tycker att det blev bra för att vara mitt första försök. :-) Det var ett roligt pyssel och det blir nog några till. :-)

9 kommentarer:

popetotrora sa...

Men åh... det lilla fågelboet är ju hur sött som helst!! Kul idé! :-)

Creative Pink sa...

Ser ut som att du varit ganska produktiv, jag tycks inte riktigt få tiden att räcka till. De där fågelbona har jag varit på väg att göra i ett par år men inte fått tummarna loss, tyckte din blev superfin. Ska försöka göra lite armband till stafetten i helgen.
Ha en bra go å kreativ =)

Katarina sa...

Fågelboet var underbart!
Och visst har du rätt i det du sa om att vi och vårdpersonalen kan hantera hans rädsla mycket bättre nu :)

Annefia sa...

Åh vilket sött fågelbo!!!!

Hm... Väse? Som i utanför Kristinehamnn?

thessan sa...

fin blogg du har. jag älskar oxå att pyssla, det kommer snart synas på min blogg, helst virkar jag amigurumis

Fröken Pyssel sa...

De är supersöta de där små fågelbona! Skulle absolut kunna tänka mig ett sådant litet på en kedja runt halsen :-) Fiiint!

Jenny sa...

Fågelboed var verkligen bedårande. Snyggt!
Det var inte några ord du tillverkat. Förstår att fingrarna protesterade.

Evasleva sa...

Supersött litet fågelbo! Bra present till en gravid tycker jag :)

24seven by [bo:bakk] sa...

Åh så fina!! Jag är också en sucker för ståltråd. Just lööv it!

Jag gjorde också en grej i ståltråd för ett tag sen. Välkommen att kolla min blogg så får du se. :)

http://24sevenbyboback.blogspot.com/2011/04/all-in.html

Ha en fin dag!

//Helena