27 maj 2011

Jag har målat så smått och funderat lite på det där med rädslor

Nej, jag har inte slutat måla. Jag blev bara lätt paralyserad av rädslor och annat ett tag.
Igen.
Och såg till att jag hade för fullt upp med annat,
så att jag inte kunde måla,
så att jag inte kunde Misslyckas.
Igen. ;-)
Men jag lyckades få till en bubbla utan tvivel och rädslor för några dagar sen. Och resultatet är några 10*10 cm små tavlor. De kommer nog få lite ord på sig innan jag är klar. :-)

Eftersom jag har det där med rädslorna lite grand på hjärnan just nu har mina ögon fallit på just blogginlägg om rädslor de senaste dagarna. Bland annat dessa:

More reasons to freak out och de övriga inlägg som Andrea (ABCcreativity) nämner där. Mycket bra inlägg!
Mindset first. Skillset second... av Christine Kane.
Läs dem! De är riktigt bra.

Och jag har äntligen lärt mig att ju större drömmar - desto större rädslor. Och man kommer inte ifrån det. Oki, det var väl en insikt i klass med "om man äter - så blir man mätt". Och jag HAR vetat det innan, men det är skillnad på att veta och att Verkligen Förstå. :-)

Det enda sättet att slippa rädslorna är att nöja sig med det man har och strunta i sina drömmar. Och om det är alternativet, så är jag nog hellre rädd och kommer framåt. :-)

I kväll avslutar jag min utlottning av ordet "dream". Så passa på att lämna en kommentar om du inte redan gjort det. :-)

4 kommentarer:

Emilie Winberg sa...

"I understand that fear is my friend, but not always. Never turn your back on Fear. It should always be in front of you, like a thing that might have to be killed. My father taught me that, along with a few other things that have kept my life interesting."
— Hunter S. Thompson

Rädslan får en lite att gå framåt tror jag. Man blir förbannad på rädslan och utsätter sig för faran och ofta visar det sig att det inte avr en så stor fara som man trorr. Men trots träning och träning tycks jag var livrädd! haha.

Annefia sa...

Så absolut ljuvliga små tavlor!

Jag har skaffat mig en "sommarens theme song", nämligen "Don't worry be happy". Du får gärna dela den med mig om du vill.

popetotrora sa...

Finfina tavlor!! Jag är imponerad av vad duktig du är på att måla!

Cecilia sa...

Tack snälla för kommentarerna på min blogg :) Jag virkar snabbt som attsiken ibland, och just nu har jag drabbats av svår manflu så jag har hur mycket tid som helst att halvligga i soffan och se på tv och virka. Vilket jag såklart tokutnyttjar! ;)
Ja, visst är ramarna underbara? Jag gjorde min egen idag, den blev lite mörk på bilden bara men den passar fint i vårt brun/gröna vardagsrum ialalfall :) Hoppas du har en fin helg!