26 maj 2011

Idag var det en tidig morgon

Idag gick jag upp i ottan för att jag och Fröken Löken verkligen skulle komma i tid. Jag avskyr verkligen att vara sen, men på något sätt ha jag och Fröken Löken alltid för lite tid på morgnarna. Nej, JAG har alltid för lite tid på morgnarna. Så jag kan inte skylla på Fröken Löken. Inte ens när hon faktiskt är sölig, för då är det ju JAG/vi som inte väckt henne tillräckligt tidigt.

Hur som helst. Varje morgon framåt åtta tänker jag, imorgon MÅSTE jag gå upp tidigare!! Bara för att nästa morgon ligga i sängen och tänka "varför skulle jag gå upp tidigare nu igen" och så gå jag upp den vanliga tiden i alla fall. Och framåt åtta tänker jag, imorgon MÅSTE jag gå upp tidigare!! Och nästa morgon "ehh, varför ringer klockan så tidigt för MIG? ingen annan går ju upp nu, så jag kan nog ligga kvar ett tag till. får ställa om väckningen till mer human tid sen.. Zzzzz". Och upp, och framåt åtta tänker jag, imorgon MÅSTE jag gå upp tidigare!! ;-)

Men i morse fanns inte alternativet "Komma med andan i halsen prick klockan åtta", för det var förskoleklassernas första storsamling i en annan skola och de skulle samlas där kl 6.30. (Hahaha!!! DÄR gav viss sömnbrist sig tillkänna, och jag låter det stå kvar. Haha!) De skulle samlas kl 7.50. Så vi gick upp tidigt, så tidigt att vi till och med slapp stressa. Och vi kom i god tid. :-) Hurra för mig!! Nu ska vi bara fixa vardagarna också. ;-)

Jag var sedan med och tittade på storsamlingen. Det var pirr i magen innan på Fröken Löken - det var lite för många stora barn -  men hon och de andra var superduktiga! :-)

Och nu är jag hemma och det är dags att sätta igång och jobba. :-) (Vilket egentligen var två timmar sen, men det tog tre evigheter att få bilden på plats eftersom datorn strulade, och under den tiden hann jag glömma bort inlägget. Haha!!)

Men först måste jag bara säga: Jädrar vilken fin dag det är!! Strålande solsken, klarblå himmel och nästan ingen vind alls. Det blir nog en bra dag det här! :-D

2 kommentarer:

Louise sa...

Vilken spännande start på dagen för fröken! Inte konstigt att hon hade lite fjärilar!!

Sv: Haha!!! Kommer med all sannolikhet att bli min finaste disktrasa nånsin och jag ska använda den med andakt!! :)

Evasleva sa...

Vad imponerande med storsamling i annan skola! HOppas fr löken var riktigt stolt!