18 maj 2011

Helgens pyssel

Det är kreativa dagar nu. :-) Kul, kul, kul!! Och metalltråden är framme så har jag passat på att göra lite annat än bara ord.
Fågelbo nummer två gjorde jag med en lite grövre metalltråd. Det blev finare än det första tycker jag. :-)

I lördags råkade jag hamna i en pysselaffär och köpte där en ny, tunnare metalltråd. Fågelbo nummer tre gjordes med den tråden. Fröken Löken fick fågelboet och det hamnade på ett hårband.

På lördagen gjorde jag lite nyttigt godis. Det fick jag ha för mig själv. Tur för mig. ;-)

4 kommentarer:

Evasleva sa...

Superfint! Verkligen.
Jag funderar på om det skulle gå att utveckla till en sån här bola-kula... Alltså nu är jag fortfarande inne på bot som ett gravidsmycke :) Om det går att lägga till en plinga på nåt sätt.

Evasleva sa...

Haha, nä inte till mig själv. Men jag skulle gärna ge ett till en kompis som ska ha barn i augusti. På hennes fina mage skulle det sitta fint :)

magasinprojektet sa...

vilka fin grejer du gör!

Louise sa...

Vilka fina fågelbon!! Det var ju bra att du fick rätt på mejlen tillslut. Lite ovanligt med hotmail.se. Jag sriver själv fel ibland :0) Jag har varit i kontakt med Linn och vi har inte riktigt samma typ av lyktor som tur var!! Trevlig helg! /Louise