03 maj 2011

Dags för ny pysselstafett! Anmäl dig här om du vill vara med!!

110519 Anmälningstiden har nu gått ut.

För några dagar sen frågade jag om det kunde vara dags för en pysselstafett. Jag har fått några "ja", vilket betyder att nu är det dags dra igång!:-)

Det fungerar som vanligt: ett antal glada bloggare bidrar med en eller flera tutorials/pysselbeskrivningar. Jag samordnar det hela och gör ett schema så att det blir ordning och reda.

Temat för den här gången är Sommar- och semesterpyssel. 

Tänk sommarstuga, balkonger och altaner, båtturer, picknick. Vad kan behövas för att göra tillvaron lite trevligare? Och vad kan man sysselsätta sig med när man tröttnat på att vila? ;-)

Min tanke med pysselstaffetten är att vi ska inspirera varandra och andra och att man kanske även hittar nya bloggar och nya bloggvänner. Man behöver inte känna pressen på sig att det man bidrar med behöver vara extremt nyskapande. ;-) Det ska vara inspirerande. :-)

Och vad kan man bidra med?
Ja, typ vad som helst som kan kallas pyssel - inga begränsningar här inte. ;-) Skulle det vara något som är lite åt återbrukshållet med saker som många har hemma, kan man få ett litet plus i kanten, eftersom det är större chans att man kan få någon annan att test något nytt om denne redan har materialet hemma. :-) Men det är absolut inget krav!

Om man vill vara med, men absolut inte kan hitta på en egen tutorial, kan man utgå från någon annans tutorial, och sen visar hur man haft den som en Utgångspunkt. Man kan visa hur man kan ändra, lägga till, göra om. Det kan ju inspirera andra till att inte se tutorials som ett Facit, utan som just Inspiration. :-) Viktigt är då att man inte bara följer någon annans tutorial, utan gör något eget av den, samt att länka till den tutorial man utgått från.

Om du vill kolla på tidigare pysselstafetter så hittar du dem längst ner på den här sidan. :-)

Preliminärt startdatum är den 1 juni

Du som är med följer dessa enkla regler:
* maila mig typ av pyssel (betong, sy, decoupage, scrap, virka, sticka osv)
* lägg sedan upp en tutorial (=beskrivning) på din blogg på ditt datum (flera beskrivningar = flera datum)
* länka till min blogg till ett speciellt inlägg med schemat och info
* se till att det framgår i ditt inlägg att det är en del av pysselstafetten (länka)
* avsluta ditt inlägg med en länk till näste pysslare på listan 

Lätt som en plätt! 

Anmäl dig genom att lämna en kommentar här, maila mig eller skicka ett meddelande på fb om vi är vänner där. :-) Lämna en mailadress där jag kan nå dig, eftersom schema och annat kommer att mailas!

110519 Anmälningstiden har nu gått ut.

Ni som anmält er i det här inlägget behöver inte anmäla er igen. Jag har skrivit upp er. :-)

Oavsett om du vill vara med eller bara vill följa stafetten får du gärna tipsa dina läsare om den nya stafetten! Ju fler vi blir desto roligare är det! :-)


13 kommentarer:

Creative Pink sa...

Då kör vi =)
Mailar när jag har funderat ett slag på vad jag skulle kunna ha som bidrag =)

eddy sa...

jag vill såklart vara med igen stina=)
det får bli något virk eller stickprojekt för mig den här gången tror jag bestämt=)

medela gärna att du mottagit min anmälan. kram

Fröken Pyssel sa...

You know I'm in! Ehm.. vilket nog innebär att du även vet att jag inte vet vad jag ska göra än ;-)

Anna sa...

Åh låter urkul! Vill jättegärna vara med ^^ funkar "pimp my konservburk" som pyssel? Eller ska det vara mer specifikt?

Mail: glam_pop@hotmail.com

Bröllopsmonstret sa...

Jag skulle också väldigt gärna vilja var med om det går för sig :) har sett så mycket inspirerade saker i föregående stafetter, vore kul att deltaga någon gång :)

Louise sa...

Hej Stina! Jag är gärna med i pysselstafetten igen! Fick en idé om att göra ljuslyktor av gamla glasburkar... lite återbruk sådär... Min mejl är: madebylullsan@hotmail.se

Bröllopsmonstret sa...

Vad sämst jag är :) Här är min mailadress:
danielochsara@hotmail.com

Ser fram emot detta nu :)

Jenny Bergvall sa...

är gärna med igen!

Karinas inspiration.... sa...

Hej Stina!
Jag vill gärna vara med i din pysselstafett igen!
mvh/Karina

mail:ktd@telia.com

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Den här gången vill jag vara med! Har inte helt bestämt mig än men det lutar åt återanvändning av jeans =)
Mailadress: pysselmani@gmail.com

Rebeccas DIY sa...

Självklart vill jag vara med i stafetten! Och vilket mysigt tema!

Mia sa...

Jag vill jättegärna vara med om det inte är för sent att anmäla sig.

Har dock inte bestämt vad jag skall ha för pyssel.Återkommer senare
info@kinoko.se

Mia

Anna sa...

Jag är gärna med lät himla kul :) Jag syr gärna nått och gör tutorial på det.