04 april 2011

Kurstips! The She Art Workshop

Någon minns kanske att jag anmälde mig till Chisty Tomlinsons The She Art Workshop för en tid sedan. Det var en tre veckor lång mixed media kurs. Jag har fått för mig att mixed media inte riktigt är "min grej", men eftersom jag jobbar med att utveckla mitt målande och min kreativitet på flera olika sätt tänkte jag "varför inte". Jag är SÅ glad att jag gjorde det!! :-D

För mig har den kursen varit som ett piggelinpiller fyllt av glädje och experimentlusta. Den har varit som en lekfull promenad i solen efter en lång mörk vinter. :-)

Men det bästa med kursen är ändå Christy. Hon är duktig och rolig, så videorna är ett trevligt sällskap. Men framför allt är hon sig själv. Dessutom gör hon fel och hon gör om. Skapandet blir så avdramatiserat och hon förmedlar verkligen att vem som helst kan göra sina egna tavlor och få det att bli snyggt. :-) Dessutom är Christy supertrevlig. I <3 Christy!!

Mina första She Art Girls, som jag ska tillbringa lite mer tid med innan de är klara. :-)
Det viktigaste jag lärt mig är inte alla tekniker utan att jag är lite mer trygg i att leka fram bilderna. Perfektionisten får vila lite. ;-)

(Jag har också lärt mig att Christys shop Scarlet Lime är ett livsfarligt ställe att tillbringa för mycket tid på. ;-) )

Nu startar kursen startar igen om en vecka - den 11 april! Man får då tillgång till allt kursmaterial på en gång. Och jag kan inte annat än att rekommendera den!! Priset är dessutom löjligt lågt med tanke på allt man får för pengarna, bara $44.95. Men det är inte heller farligt dyrt - inte ens 100 kr per vecka. :-)
(Jag skev $35 innan, för det var vad jag betalade och vad hennes nästa kurs kostar nu.)


Och om du anmäler dig, berätta då för Christy att det var jag som tipsade. :-)

Från kursbeskrivningen:
In this workshop, you will learn how to create unique and detailed  she Art girls, as seen in my art and mixed projects! I will also teach you how to create backgrounds, textures, and layering styles on canvases and other surfaces! You will walk away from this class feeling confident in creating your own personalized" She Art" pieces as well as having learned  new art techniques you can use in other mixed media projects!

Medan du anmäler dig till kursen ska jag fortsätta titta på kursfilmerna och se fram emot Christys nästa kurs She had tree hearts som är en art journalingkurs som börjar i maj. :-)

1 kommentar:

killmamman sa...

å vad roligt det ser ut! den kursen vill jag göra någon gång :)