27 april 2011

Jag och min art journal

Ett litet mål jag har är att bli mindre perfektionist och gå mer på känsla när jag skapar = galet läskiga grejer. ;-) Man (=perfektionisten i mig) vill ju ha ett "facit", veta vad som är rätt och fel, fint och fult. Men det finns ju inget sånt facit när man går på känsla. Eller jo, man har ju magkänslan, men det är för flummigt för Perfektionisten. ;-)

För rätt länge sen köpte jag mig en art journal och tänkte att jag skulle lära mig att uttrycka mig mer med en kombination av ord, bilder och färger. Jag funkar ju redan så - jag skriver för att tänka och jag använder färger och bilder på ett väldigt medvetet sätt. Fast det är typ vattentäta skott mellan dem. ;-)

Men jag har knappt gjort någonting i min art journal. Dels var jag rädd för den (= rädd för att mer "gå på känsla" skulle bli lika med FULT, vilket är lika med DÅLIGT.) och dels kändes den för Liten.

Men nu så! Nu har jag köpt mig en STOR art journal, som jag också får plats att skriva i om jag vill. (Jag skriver ju alltid så mycket när jag skriver.) Och jag har lärt mig mer (tekniker och annat) av de kurser jag gått och går, så nu börjar jag känna att jag har fattat vad jag ska ha den till. :-D Och det är ruggigt kul! :-)

 

PS. Jag vet att jag har en drös med kommentarer att svara på. Tusen tack för varenda en av dem!! Jag uppskattar dem verkligen!! Jag ska sätta mig och svara på dem snart. :-) Ska bara bli kvitt huvudvärken från helvetet först så att jag kan vara lite trevlig också... ;-) DS.

3 kommentarer:

Clara sa...

bra jobbat!!!!!!
Embrace imperfection.

Sanna F sa...

Du är så bra!!!!!
Dina teckningar/ målningar är så fina. Grym näsa du fick till...
Skriva tycker jag är svårt.. Har inte kommit dit än riktigt..

KRAM KRAM

Annefia sa...

Tänk så olika våra inre perfektionister är. Min inre pysselperfektionist är snarare peppande och inspirerande och det är tack vara pysselperfektionistens strävan efter att testa nått som kan bli ÄNNU bättre eller försök att få till dom alldeles perfekta handsydda stygnen eller liknande som gör att jag hamnar i ett tillstånd av kreativt flow där jag glömmer både tid och rum.

Har du förresten testat "Wreck this Journal"? Det anse kan vara nått för dig? Jag har en gammal blogg om min journal här: http://annefiaswtj.blogspot.com/