29 april 2011

Det ser så soligt och fint ut där ute...

Den här veckan skulle vi ha vårt efterlängtade påsklov. Vi skulle vara ute och bygga och fixa vid stugan hela familjen. Vi skulle ta med mat och kanske en eller två kompisar till Fröken Löken. Och vi skulle bygga och kanske gräva ett trädgårdsland och en rabatt eller två. Och vi skulle sitta och njuta av det fina vädret.
Så var planen. Det är vad jag längtat efter i ett par månader. Så blev det inte.

Min utsikt från soffan.
Sambon M ha förvisso kunnat åka ut och bygga, men jag och Fröken Löken har varit inne nästan hela veckan och aktat oss för pollen. Hennes reaktion är som en dunderförkylning, plus stora utslag på benen. (STORA.) Och jag är skitorolig för att hon ska få astmabesvär ovanpå det. :-(

Min reaktion är lite mindre förkylningslika och mer trötthet, huvudvärk och deppighet. Och lite jobbigt med andningen. (Fasen. Ingen astma tack. Jag har anlag för det, men har aldrig haft det.)

Nu medicinerar vi allt vi kan och hoppas att det ska hjälpa. Och vi ser på dåligt tecknat på Cartoon Network. Igår klämde jag in lite Doctor Snuggles också. Fröken Löken vägrade först se, men sen kom hon. ;-)

Igår smet vi ut en stund på eftermiddagen och åkte till Plantagen och kollade på lite växter. Det gick väl så där. Orken är ju inte på topp. När Fröken Löken låg och grät i en hammock bestämde vi att vi var klara. (Jag satt en stund i samma hammock, men fick resa mig upp för att inte somna.)

Nu har hon en kompis på besök och det är jättebra, för hon är så less på att vara inne och bara med mig. Och jag får en liten paus också och kan sitta här en liten stund. :-)

Trots att det är som det är finns det ändå saker jag är tacksam över:
- i och med att vi planerat att vara ledig har jag inte en miljoner jobbsaker som stressar mig och Fröken Löken missar inte skolan eftersom det är lov
- även om M inte är med oss så som vi hade planerat, så är han i alla fall inte bortrest
- jag bli tvingad att ta det lugnt, för det är det enda jag orkar.

Hm... hade för mig att listan var längre. Jaja. Det är en början i alla fall. :-)

Hoppas att ni alla mår mycket bättre och kan njuta av det fina vädret!

2 kommentarer:

popetotrora sa...

Usch vad tråkigt!! Hoppas ni blir bättre snart så ni kan gå ut och njuta lite av solen i alla fall!

Kram kram

Sanna F sa...

Kram!!! Det är fruktansvärt jobbigt med allergi. Hela familjen här har det.. nästan alla av oss har astma också. Hoppas ni slipper det!
Och hoppas att pollenet hon är allergisk emot försvinner snart!
Kram igen och trevlig valborg <3