08 mars 2011

Tänk, tänk, tänk

Nu är vi hemma igen efter vårt lilla sportlov, och vi har kommit ett par dagar in i vardagen. Igår var en rätt trött och seg "landa i vardagen"-dag, men idag är det mer fart.

Vår lilla utflykt bestod av två heldagar i bilen och fyra dagar med släkt. Och det var en Fröken Löken-baserad ledighet. Hon har träffat sina kusiner. Jag och M får träffa våra vänner en annan gång. :-) Jag hade ett par bloggvänner jag var sugen på att träffa, men en ena var sjuk och sen bara försvann tiden och det var dags att åka hem. Vi får ta det till sommaren istället. :-)

För mig var det också ett otroligt välkommet avbrott och ett tillfälle att få Tänka. Ibland behöver jag göra en liten mellanlandning och tänka på saker som "vad är Viktigt, vad behöver jag för att må bra, vad är det jag verkligen, verkligen vill göra" osv. Och då tänker jag och läser och skriver tills jag får lite ordning på alla tankar. Och tills jag blir så less på tankar och ord att jag nästan kräks. Haha!! Och då vill jag bara Göra istället och inte tänka alls. ;-) Jag har kommit rätt långt de här dagarna och jag känner mig rätt nöjd nu. Men jag känner att det nog är några förvirrade tänkardagar kvar innan den här mellanlandningen och dröminventeringen är över för den här gången. ;-)
* * * * *
Från det ena till det andra - Fyra Sorters Kakor har ett Nyhetsbrev, och vi vill att DU lämnar din mailadress så att du inte missar det!! Det kan du göra HÄR. Och det här är så viktigt att det kommer att få ett eget inlägg alldeles strax! :-)

Inga kommentarer: