16 mars 2011

Pysselrummet - från kaos till ordning

Den här skänken är vad jag ser när jag sitter och jobbar. (Och en byrå och lite hyllor som man skymta till vänster i bild.)

Hela mitt pysselrum/arbetsrum är som en alldeles för tydlig spegling av mig Med andra ord är det ett kaotiskt rum som strävar efter struktur och rena ytor. ;-) Och skänken är värst. Ovanpå den samlas både det jag vill se när jag sitter och jobbar och alla de där smågrejerna som inte har någonstans att bo, eller som bara mellanlandar där i väntan på att hamna på rätt ställe.

I helgen när vi skulle städa hemma, och jag började med mitt rum eftersom jag mår bättre när det är ordning här inne, kände jag att det var dags att ta itu med skänken. Jag hade äntligen samlat på mig tillräckligt mycket ork och motivation. (Konstigt nog kom jag liksom aldrig ut ur pysselrummet den dagen...)

TOMT!! Ja, på väggen alltså. De hemlösa sakerna hänger med lite till... (attans)

 Och så här långt kom jag innan jag tröttnade. Så inläggets rubrik var väl inte helt sann. ;-) Men kanske kan detta vara det första avsnittet av flera... Hm... :-)

Anslagstavlan hänger nu på väggen istället för att stå på skänken. De två fotoramarna, som hängt med sedan detta var vårt sovrum, har tagits bort och det ska upp andra småsaker på sidorna av anslagstavlan. Det är ingen "wow-vad bra det blev"-känsla, kanske mest för att jag ville göra plats för målningar jag håller på med, men det blev det ju inte alls. Men det är i alla fall inte lika hysteriskt plottrigt. :-)

Fortsättning följer... ;-)

5 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

*vinkar till tomten*

Ja, va gör man egentligen av alla dom där småsakerna som inte h oar någon riktigt plats? Jag brukar skyffla ner dom någonstans så att dom inte syns men det är inte riktigt bra har jag insett ;)

Skönt att få städat och rensat iaf!

Jenny Bergvall sa...

Åh jag tyckte om det där kaposet.. översta bilden såg mysigast och hemtrevligast ut *s*

Maria sa...

Översta bilden såg ju inspirerande och kreativ ut, men jag känner igen att det kan kännas så om man ser oordning hos andra - men om den råder hos en själv så är den störande...

Creative Pink sa...

Det brukar faktiskt vara inspirerande att ta ett röj i pysselrummet. Jag köper mycket nya pysselprylar och det är inte alltid jag vet vad jag ska ha dem till, men det brukar visa sig. Fjärilar har jag svårt att motstå helt enkelt, och fina papper =)
Ikea säljer billiga genomskinliga backar som är perfekta till pyssel, jag gillar att ha pysslet väldigt systematiskt uppställt, dock är själva arbetsytan kaotisk. Lycka till med resten av organiseringen =)

Fröken Pyssel sa...

Tycker översta bilden såg mysig ut med sitt kaos men tror det blir mysigt kaos när du är klar också :) Ps. Jag är fortfarande rädd för tomten