16 mars 2011

Medveten Tillvaro

Jag måste tipsa om en ny sida som heter Medveten Tillvaro som min kompis Anna har startat med ett par vänner. :-) Om man klickar på "Reflektioner" uppe i menyn (eller på länen här :-D ) kommer man till intressanta blogginlägg och diskussioner (i kommentarerna). Det är ett rackarns trevligt ställe och jag fick en "dricka te och prata om livet"-känsla på en gång där inne. :-)

De beskiver Medveten Tillvaro så här:

"Medveten Tillvaro är som att andas. Det är bara andetagen vi själva tar som faktiskt syresätter oss. Jag är medveten om att mitt liv är ett resultat av besluten jag fattat och att förändringen börjar med mig. Medveten tillvaro är också att vara nyfiken på sig själv och att våga möta och ifrågasätta sitt eget sätt att tänka, känna och vara. Det är också att vilja bli lite bättre för varje dag som går och att välja att växa i med- och i motgång.
Mia Andersson, Anna Skarin och Gita Bolt är kvinnorna bakom Medveten Tillvaro. Vi strävar mot att leva vår fulla potential och vill gärna dela vår spännande resa med många andra likasinnade människor."

1 kommentar:

NjutVarjeDag sa...

Tack för tipset!
Hoppas att du snart får ny energi.

Ut och drick solsken!

/anneli