28 mars 2011

"Jag är Bamse och du är Skalman"

Idag har jag haft en förkyld Fröken Löken hemma, precis som jag misstänkte igår. Och jag är SÅ tacksam för att den lilla damen kan underhålla sig själv så mycket mer än när hon var mindre! Nu för tiden gillar hon dessutom att se på tv. Jag har i och för sig alltid tyckt att det varit bra att hon inte gillat att se på tv och inte varit så intresserad av filmer heller, men dagar som denna är det ju fantastiskt skönt att hon kan ta det lugnt i soffan och kolla på barnprogram eller kan sitta och spela spel på datorn en stund. :-)

Men sen har hon ändå hållit igång rätt bra ändå. Och hållit mig sysselsatt. Jag har bland annat gjort väldigt små glasögon till hennes mini zhu zhu pets, hjälpt henne med en mantel till desamma och ... *trumvirvel*

En väldigt liten studsmatta!! :-D Visst är den snygg!! :-D Den fungerar också!! Haha!

Fröken Löken förstod inte alls hur det jag höll på med skulle kunna bli en studsmatta och hon kom då på att hon var som Bamse och jag var som Skalman, " för när Skalman gör saker säger Bamse 'Nu förstår jag Ingenting!'". Haha!! :-D

 
Tyvärr hann jag inte göra något skyddsnät, men vi ska ju eventuellt ha något att göra imorgon också. ;-) Stege hann jag inte heller med, men Fröken Löken tyckte att de kunde åka raket upp på studsmattan istället, så det löste sig ju bra. ;-)

Nu är det dags att packa en liten beställning på miniord som ska postas imorgon. Och sen blir det nog sova för mig. :-) Tjingeling! :-)

5 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilken dag ni måste haft tillsammans :D Och vad kul med studsmatta, klart dom små varelserna måste ha det ;)

Mia sa...

Åh vilken söt studsmatta hoppas på bild på skyddsnätet snart.

Krya på er

Annefia sa...

Åååååh! Så absolut jättebedårande!!! Jag trodde inte att en studsmatta kunde vara SÖT men det är den och väldigt kreativ dessutom.

Creative Pink sa...

Otroligt fin studsmatta du har tillverkat, vi säljer ju dom där små hamstrarna på mitt jobb, men inga söta lyxtillbehör såsom studsmattor =)
Ska bli kul att se vad din blogg kommer heta, jag kände ju också innan att mitt gamla bloggnamn inte stämde längre, man ändras ju hela tiden och då måste ju bloggen hänga med. Ha det gott!

Karina sa...

Jättemysigt pyssel!:)