31 mars 2011

En glimt av en vettig tanke ;-)

Planen för dagen var att fixa en massa nya produkter till Kakans fredagsfika (alltså lite nya produkter i shoppen).

Sen dök det upp inte mindre än tre saker som jag inte hade i min fina planering. ;-)
- huvudvärk hela dagen
- besök hos skolsköterskan med Fröken Löken (tog en timme)
- lunch och lite jobbshopping med M (tog en och en halv timme)

När jag vaknade i morse och kände huvudvärken och kom på de två andra sakerna, tyckte jag att (och håll i hatten nu) kombinationen huvudvärk + ärenden + lång fixarlista var en rolig utmaning. Jag kände på riktigt att det var kul att få mindre tid och behöva bli mer effektiv. När jag insåg att det kanske inte skulle funka, så såg jag det som en prioriteringsövning och att jag skulle bli nöjd oavsett hur lite på listan som blev gjort.

Hm...

"När jag vaknade i morse [...] tyckte jag att kombinationen huvudvärk + ärenden + lång fixarlista var en rolig utmaning." What!?!?

Typ där börjar jag även misstänka att något inte står helt rätt till. Kanske hade mina hjärnceller redan påverkats negativt av huvudvärken, trots den tidiga timmen??

Eller så står det Väldigt Rätt till, om jag faktiskt tänkte så På Riktigt!! Kanske är det bara att acceptera att jag för en gångs skull tänkte rätt och smart. ;-)

Embrace your magnificence - hur ovant det än må vara ;-)

Hur som helst, en hel dags huvudvärk tog bit för bit bort den där überpositiva inställningen, och jag är nu både less på huvudvärken, besviken på att jag inte kunnat göra så mycket som jag ville och trött.

Men, det betyder inte att jag har sänkt ribban till imorgon! Man är väl inte dum (eller jo, det är ju uppenbarligen precis det jag är! Haha!!) Jag ska fortfarande se till att det kommer nya produkter till Kakan. De blev bara inte klara idag, utan de får bli klara under dagen imorgon. Och det funkar ju också. :-)

2 kommentarer:

Annefia sa...

Hm.... Hade du också väldigt hög feber och yrade? LOL Det låter som en sån tanke som jag skulle kunna få när jag hade väldigt hög feber men BARA då. LOL

Hoppas huvudet och effektiviteten fungerar bättre i morgon!

Ulle sa...

När mitt huvud får för sig att göra övriga kroppen uppmärksam på dess existens genom huvudvärk, läs migrän, så finns det bara en sak som hjälper: Zomig nasal. Jag kan varmt rekomendera denna fina uppfinning. Finns ju en massa andra bra märken men denna passar mig. Puff, Puff och 30 min vila så är dagen räddad. Iaf uthärdlig.
Trevlig fredag!
Kram