08 februari 2011

Sälja eller inte sälja, det är frågan...

Jag har ett litet gäng här hemma, som har hängt med ett bra tag. Ungefär sedan pysslets begynnelse. Haha! Nej, men över två år i alla fall. De var från början gjorda för att säljas och få nya hem. De skulle inte bo här. Men de har liksom bott in sig och vi blev kompisar. ;-) De har blivit en del av pysserummet.

Nu när Fyra Sorters kakor öppnade (och dessförinnan min egen för tillfället något bortglömda vilande shop) tog jag ner dem från dockhyllan och tänkte "Nu är det dags!" Men det har liksom inte hänt så mycket. Först satt de på en låda ett tag (ett par veckor) och sen när de blev lite trötta hamnade de i en pappåse med ett par andra dockor, så de kunde få sträcka på benen lite. (En stor och rymlig påse från en dyr affär, så det är nästan som en säng.) Men till någon av shoparna har de inte kommit än...

Å ena sidan får jag separationsångest. Och å andra sidan skulle de lämna plats åt nya dockor... Hm.. tänkte nog att jag skulle bli lite klokare av att skriva om dem, men det har jag inte blivit.

Hur som helst - de jag funderar på att sälja är de två små brunhåriga och den gulhåriga. Den med rosa hår kan jag inte släppa och den stora dockan till vänster är fortfarande inte klar. (Fotot är två år gammalt.)

Hm... nä. Inte ett dugg klokare blev jag. Möjligen fick jag lite mer separationsångest. Haha!! Verkligen bra jobbat! :-P

6 kommentarer:

Lotten sa...

Underbara dockor som jag tror att du utan tvekan skulle kunna sälja.... Men jag förstår precis det där med separationsångest ;-)

Kiiromi sa...

Såå söta hela bunten, förstår att det känns svårt. MEN, om du tänker att de kan få glädja en liten gullig pojke eller flicka, så kanske det känns lättare.

/Mia :)

Carolin sa...

Super charmiga förstår ditt dilemma, men om du säljer dem så får du ju nöjet att göra nya. Fast om du är som jag och går igenom faser så är det ju inte säkert att dockfasen kommer tillbaka, och då blir det ju inte fler gjorda, behålla två och sälja två kanske?
Ha det gott =)

Fröken Pyssel sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig i beslutsångesten, men dom är väldigt söta :-)

popetotrora sa...

Sälja eller inte...? Hur som helst så är dom väldans söta!

Maria sa...

Jag får också separationsångest ibland, men efter ett tag brukar det gå lättare - men nu har det ju gått några år för dig - så då kanske de helt enkelt är DINA.