17 februari 2011

Nej, jag är inte trött. Jag är bara i koma.

Dagen började faktiskt otroligt bra. Jag effektiv som bara den och prickade av punkt efter punkt på fixarlistan. Allt bara flöt på och jag var mer än nöjd. När lunchen närmade sig började jag ana oråd. Det gick liksom lite långsammare med allt... Nej, nej, nej. Inte bli trött!!

Sen sa det PANG!! och Stora Tröttheten anlände och gjorde sig riktigt, riktigt hemmastadd. (Den är fortfarande kvar, om någon vill hälsa eller så.) Det har varit en "oj, när jag blundar blir jag yr"-typ av trötthet. En "hoppsan jag somnade visst i soffan, men Fröken Löken spelade spel på datorn och märkte inget, så vi låtsas att det inte hände"-typ av trötthet. Vänta... *GÄÄÄÄÄSP!!!!*

Så kan det gå. Jag undrar vad det blir för... *GÄÄÄÄSP!!!!*... dag imorgon. (Gäspar så  jag blir alldeles tårögd.)

Återigen en bild som inte har något med inlägget att göra.
Jag måste skärpa mig.

Nu har i alla fall M rest klart för den här veckan, så imorgon kommer jag tvinga honom att fixa all mat, för jag har blivit allergisk mot vårt kök. Han får göra hur han vill - laga, köpa hämtmat, ta oss till en restaurang - jag bryr mig inte, bara jag slipper. (Oki, det där är en Dröm som inte kommer att bli Verklighet. Jag kommer lik förbaskat så och laga både lunch och middag. Men en liten stund vill jag låtsas att det är På Riktigt. Okej? ;-) )

Jag hade tänkt lägga upp lite nya saker i Kakan-shoppen imorgon. Men just det råkade visst vara det jag skulle jobbat med när Stora Tröttheten kom. Men det finns ju en ny förmiddag!! :-D Och mycket ska faktiskt bara fotas. :-) Men lite ska målas på också. Och jag tror jag tar och gör det nu. :-)

Godkväll!! :-)

4 kommentarer:

Nina sa...

Tack!:) vad glad jag blir av kommentarer!:)/Nina (Lyxhustrun)

popetotrora sa...

Usch då... ta ett långt bad och lägg dig tidigt. Det brukar göra susen mot tröttheten! :-)

Fröken Pyssel sa...

Här är en till som är närmare död än levande. trött tröttare frk pyssel...

Kiiromi sa...

Men nu är det helg!!

/Mia :)

ps, vill gärna gå med i kakornas shop och mailar ;)