15 februari 2011

En liten mellanlandning

"Vila" är ett av flera nya ord som kommer att finnas i Fyra Sorters Kakor.
Idag har jag en "mellanlanda och pusta ut"-dag. En ganska trött sådan. Somnade om i soffan efter att resten av familjen lämnat hemmet för skola och jobb. Jag är klar med de "måste bli klar"-saker jag jobbat med, så jag har bestämt att det här är en dag då jag tar dagen lite som den kommer.

Det är också lite dags för utvärdering och dröminventering igen känner jag. Hur har det gått med saker och ting? Och har jag samma mål och drömmar som sist jag satte mig ner och kolla de på dem? Har något kommit till? Ska något bort? Vad ska jag fokusera på nu?

Känner mig himla shoppingsugen också. Antar att det är något slags tröstshopping som triggats igång av tröttheten. Eller kanske vårkänslor och längtan efter lite Nytt, som väckts av solen? Ja, vi väljer den förklaringen istället. Haha!! :-D Jag ska börja med och se om det räcker med att göra sådant jag längtat efter i ett par dagar. De där sakerna som stå högst upp på Vill Göra-listan, men som inte kommer fullt lika högt upp på Måste Göra-listan. :-) Jag tro jag ska börja med denna tutorial från Art As Usual. :-)

5 kommentarer:

Kiiromi sa...

Vila är bra :) Ska kolla in tutorialen nu..

/Mia

NjutVarjeDag sa...

Hmm...... undrar om leran har torkat ihop i pysselskåpet...., blev allt lite sugen på att göra något.

Eller så tittar jag vidare på det fina Vila och drömmer mig bort....

(Fniss - ordverifieringsordet den här gången var "fisen"....).

kram
/Anneli

Creative Pink sa...

Ja den där tutorialen såg jag igår och den blev jag också lite sugen på att testa. Panduro säljer ju storpack med fimolera, kanske dax att slänga in en beställning på det. Såg på ett ställe att dom hade gjort medaljonger i stil med snäckskalsdam i Fimo, då hittar jag under mitt pysselröj en lerform med just en sådan dam i mina grejor, maximal tur, så det ska också testas, tror jag gör dem i svart cernit och lägger på färg efter. Ha det gott =)

Creative Pink sa...

Ja du vet en sån där liten medaljong med en siluett eller en profil av ett kvinnohuvud i vit snäcka, kommer icke på vad det heter =)

Creative Pink sa...

Jaaa precis, Camé heter det ju.
Det är snyggt att börja med svart lera och sedan lägga på tex guld och sedan gnida bort lite, ja du fattar. Tror jag har sett ett youtube klipp där dom gjorde små hängen av lera, dom använde Alcohol Inks som ger en lite metallisk yta men ändå är något transparant, resultatet såg verkligen ut som flammig metall. Ha så kul!