17 januari 2011

Tomten säger...

Tomten säger Fokusera!!
Jag är ju min egen chef, men nu har jag så mycket att göra att pysselrummets hustomte kände att det vardags att styra upp det hela. Tomten säger sitt inte vid datorn! Gör saker!! Producera!! Och vad kan man göra annat än lyda!? ;-)

Fröken Löken och M har också snappat upp Tomten. "Tomten säger väl att jag ska leka mera??" frågade Fröken Löken. Det är klart att Tomten säger det! :-D Och när Tomten sa att M skulle ha en strumplåda i hallen, då nästan sprang M upp och hämtade strumpor. För Tomten lyder man. ;-) (När jag kommit med samma förslag har minsann inget hänt! ;-) )

Tomten säger även att jag ska sluta skriva en massa luddigt om hemliga projekt, för det blir bara tråkigt att läsa såna inlägg. Så jag låter bli. Istället kan kan skriva att jag troligen kommer att kunna berätta imorgon vad det hemliga projektet är. :-) Och att jag kommer att ha lika fullt upp hela veckan.

Tomten säger sluta jobba och sätt dig i bastun och koppla av så att du kan sova. Det är en dag imorgon också!!
:-)

6 kommentarer:

Camilla sa...

Så bra att få lite hjälp med livets alla svåra val. Jag skulle också behöva en tomte som hjälpte mig att styra upp mitt liv.

stina sa...

jag behöver en tomte här i fysisk form, bilden av din var bra ett tag, men sen förlorade den sin kraft (eller så tittade jag inte på hans skrämmande ansikte tillräckligt ofta bara) för nu händer INGENTING!

popetotrora sa...

Haha! Vad rolig du är! :-)

Fröken Pyssel sa...

Men fy vilken läskig tomte! Klart man gör vad han säger, annars så äter han väl upp en eller något läskigt ;-)

Cecilia sa...

Härligt med en Tomte som säger åt en lite på skarpen sådär!
Och spännande att en hemlighet ska avslöjas! *väntar spänt*

Evasleva sa...

Vad lyxigt med bastu hemma!
Han verkar ganska klog den där tomten :)