19 januari 2011

Tomten säger prioritera och fokusera!

Nya små igelkottar :-)
Ungefär klockan två igår tog jag lite slut. Jag hamnade på golvet med datorn i knät. (Den får inte plats någon stans just nu. Till och med det tillfälliga datorbordet Papperskorgen var upptagen med annat.) Och där blev jag sittande i 45 minuter. Detta är följden av att inte kunna ta pauser.

Att göra-listan är sju mil lång, men idag går allt lite långsammare. Hm... Ja ja. Det behöver väl vara så idag då.

Och Tomten måste åkt iväg för att peppa någon annan idag, för det är alldeles tyst från hans hörn. Hoppas han kommer tillbaka snart och säger åt mig vad jag ska göra. Vad skulle Tomten sagt just nu???

Åh, så bra. Jag tror han kom tillbaka nu!

Tomten säger:
Sätt dig med Att göra-listan och prioritera! Kolla också på listan över dina Mål och Drömmar och se till att det är de sakerna som tar dig dit som du jobbar med! Ta bort det som ser ut att leda åt ett annat håll och fortsätt sedan med att beta av sakerna på listan.

Han är klok den där Tomten. ;-)

Och så säger han att det är dags att blogga om Hemligheten idag också. :-) Jomenvisst serru! :-D
(Någon har kanske redan listat ut den och hittat dit?? ;-) )

2 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jag vet vad det är för en hemlighet ;)Haha :D

Lotten sa...

Japp, jag har hittat dit redan! Ser jättefint ut!