26 januari 2011

Lägesrapport och lite om Kakan

Tomten säger BRA JOBBAT!
Nu är Fyra Sorters Kakor öppen. De andra tre tjejerna slet med att lägga upp alla inlägg och länka dem till översikten i morse, medan jag själv hade fullt upp med att få Fröken Löken till skolan. När jag kom hem hade redan en av mina saker blivit såld!! Och innan jag hann redigera inlägget och skriva att den var såld, fick jag en till beställning på samma sak! Så nu blir det till att göra en till! :-)

Igår när jag skulle lägga mig, senare än jag hade tänkt mig, kände jag att trots att det varit så sinnessjukt stressigt och mycket att göra den senaste tiden, så längtade jag ändå till att få sätta igång att jobba idag igen. Jag är så glad att vi fyra är ett sånt bra team och att vi har fått detta att gå från en idé till verklighet. Jag fick idén om en gemensam marknad redan i höstas efter Rosa bandet-auktionerna, men förkastade den då, för det var för mycket jobb med att dra igång det. Men i det här samarbetet har vi tillsammans skapat något som är väldigt likt den idé jag hade. Och det är nu På Riktigt! Och det är så kul! Och vi är alla så stolta över "Kakan". :-)

Det har som sagt varit otroligt insensivt ett tag, och jag har varit mer förvirrad än vanligt. En dag hittade jag Philadelpihaosten i köksskåpet! Jag hade verkligen letat efter den i flera dagar - i kylskåpet, där den brukar vara, men inte bland kryddorna... ;-)

 
En annan incident var när jag skulle fota de färdiga igelkottarna och bara skulle röja undan på bordet. Innan jag fick bort saker från bordet började jag med att, med en fint svepande rörelse, välta ut den fulla kaffekoppen. Jag lyckades fylla mitt pennskrin med kaffe (kändes nästan skickligt). Som tur var klarade sig de flesta produkter till Kakan, men en liten fin igelkott omkom tyvärr. Vi har fortfarande lite sorg. :-(

Nu kan jag pusta ut lite. I typ fem minuter. Haha! För nu ska jag fixa det sista med bloggschemat till Pysselstafetten. Och att göra den egna tutorialen till stafetten och ta itu med andra projekt som väntar.

Sorgligt tom målarduk. :-( Och en ny liten bokhylla! :-)
Och så ska jag ju se till att få tid för den målarkurs jag faktiskt går också, men inte hunnit med. Den är inne på vecka två redan...

Hm... det där lät ju som lite för mycket... Får sätta mig och strukturera mig en smula. :-)

Och vet ni SOLEN lyser idag! Det är en fantastisk dag. Kanske en av mina favoritdagar. :-)

Nej, nu ska jag sluta skriva. Jag måste fixa lunch. Och du måste ju vidare till Fyra sorters kakor innan sakerna försvinner!! ;-)

4 kommentarer:

Carolin sa...

Vad roligt att "Kakan" redan är succé det har ni gjort bra =)
Nu ska jag gå in och hämta er logga så att jag kan länka på min blogg till er, också ska det bli kul att se vad ni har för fint att erbjuda. Lycka till =)

Evasleva sa...

Vilken härlig dag!
Keep it up!

Fröken Pyssel sa...

Grattis till en jättebra start! Oj, läskiga tomten är tillbaks ;-) Bor du tillsammans med honom alltså? Fast han verkar ändå ha en bra och peppande attityd, kanske lite mjukare än vad man kan tro. Lite som en löjtnant i lumpen liksom. Pressar till hårdare jobb men uppmuntrar lite lagom sådär när man gör något bra och tillslut kanske man får se en riktigt mjuk sida.

eddy sa...

å vilken fantastisk fin webshop ni öppnat! ni är ju så galet duktiga och kreativa! kramkram