12 januari 2011

Jag bloggar, alltså finns jag. Eller??

Jag tog en semester i landet Vardagen. Där har jag träffat min familj och bara varit mer här och nu.

Nu försöker jag putta igång allt som stannade upp i november och december när orken försvann. Och komma på hur man gör när man bloggar. :-S Jag har tappat bloggtänket. Vad är bra bloggmaterial? Vad är intressant? Hur gjorde man??

I bakhuvudet har jag alla riktlinjer från bloggexperter som vet hur man "ska" blogga - blogga regelbundet och OFTA, vara fokuserad och hålla sig till ett eller två ämnen osv. Jag misslyckas med allt det där (när jag väl skriver) och det känns dessutom som om jag inte riktigt är kvar i bloggvärlden. Syns man inte så finns man inte. Eller??

En annan bidragande orsak till jag känner att jag hamnat utanför bloggvälden är att jag inte kan läsa bloggar i mobilen. Jag läser helst där eftersom jag inte fastnar i en massa surfande då, utan läser det jag ska. Vet inte vad som hänt med mobilen... Facebook funkar finfint, men inte google reader?

Nu ska jag hur som helst försöka komma igång igen med bloggandet. Och jag ska städa bloggen. Eller börja på en helt ny. Har inte bestämt mig än. Måste fundera på syftet och vilken typ av blogg jag egentligen vill ha. Det har jag i och för sig funderat på i mer än ett halvår, men det känns som att NU är det dags att komma fram till något också. :-D

Annars då?? Jo, tackar som frågar. ;-) Känner att jag kommit ur den värsta vinterdeppen och det är fantastiskt skönt. Äntligen ska jag kunna genomföra allt det där roliga som jag planerat. :-) Och jag ska måla. Måla, måla, måla. :-)

Att måla är Lycka. :-)

Nu ska jag jobba vidare med projekt som jag snart kan berätta om. Känns bra att vara tillbaka. Har saknat mina bloggvänner. :-)

9 kommentarer:

Mokzan sa...

Det var kul att se ett inlägg från dig, hoppas det börjar ljusna =)
Jag blir nästan lite nojjig när jag läser att man ska hålla sig till en eller två ämne och regler och grejor, krav kan snabbt ta död på kreativiteten. Gör som du känner och när du känner för det, det gör jag och visst jag har ingen stor känd blogg men samtidigt vet jag inte om det är det jag strävar efter, det vore ju kul om många läste den men någon enstaka är också kul. Jag känner en viss sällskapssjuka i mitt skapande, funderade på att dra igång en mixed media grupp eller kurs bara för att hitta likasinnade, men tiden räcker inte till eller modet för den delen. En bok för skapande amatörer med olika tekniker ligger också och gror, kanske blir det detta året det verkligen händer =)

popetotrora sa...

Välkommen tillbaka!!
Även om jag inte direkt märkt av att du varit borta så mycket med tanke på våra ungefär sjuhundranittioåtta mail som gått fram och tillbaka de senaste dagarna. ;-)

Men en städning, en rejär funderare och lite fokus låter väl som en bra nystart för bloggandet!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Städa och rensa behövs lite då och då men annars håller jag med Petra, har knappt märkt av att du varit borta eftersom vi ändå hörts av typ varje dag :)

Evasleva sa...

Jag har saknat dig med! :)

Miss Cutiepie sa...

Har tagit "semester" på samma ställe själv, funderar också hur jag ska komma igång med bloggandet igen.. Nåja nåja kul att se att du är tillbaka iaf :)

fiazoo sa...

Hej! Förlåt att jag inte hört av mig. Jag blev jätteglad för den söta elefanten. Har använt den flera gånger nu i jul för att värma mina frusna händer. Passade perfekt då jag legat helt däckad i soffan av alla möjliga konstiga sjuklings-symtomer. Tusen tack söta du!!

Sanna F sa...

Härligt att se dig :) Ser jätte härlig ut din tjej där som du ritat! Du är så duktig du!
Låter spännande med ett hemligt projekt!
Massa kramar ... och varför måste man hålla sig till ett ämne? Jag tycker din blogg e super!

Jo sa...

Äsch, regler? Det tycker jag att du kan bortse från! Blogga som du själv vill och känner för, då blir nog bloggen bäst och mest personlig. Välkommen tillbaka! :)

Camilla sa...

Jag håller med Jo. Strunta i alla bloggregler. Skriv på bloggen om det du har lust med och när du har lust, då blir den allra bäst.

Många håller sig till ett ämne, men det kan inte jag. Jag bloggar om allt möjligt annars hade det inte blivit någon blogg alls och det är ju kul att skriva.