14 januari 2011

Dags för ny Pysselstafett!! Anmäl dig nu om du vill vara med!

 

Nu är julhelgerna över och vardagen ha börjat rulla igång. Julpysslet är ett minne blott och efter all ledighet kan det vara lite segt att komma igång med pysslandet igen. Så vad passar då bättre än att vi knuffar igång oss med en ny pysselstafett??

Det fungerar som vanligt: de som vill vara med anmäler sig till mig, jag gör ett schema och ett par bilder ni kan använda i blogginlägg mm.

Temat för den här gången är Vinter- och Alla hjärtans dagspyssel.

Preliminärt startdatum är den 31 januari.

Och du som är med följer dessa enkla regler:
* maila mig typ av pyssel (betong, sy, decoupage, scrap, virka, sticka osv)
* lägg upp en tutorial (=beskrivning) på ditt datum
* länka till min blogg till ett speciellt inlägg med schemat och info
* se till att det framgår i ditt inlägg att det är en del av pysselstafetten (länka)
* avsluta ditt inlägg med en länk till näste pysslare på listan

Anmäl dig genom att lämna en kommentar här, maila mig eller skicka ett meddelande på fb om vi är vänner där. :-) Lämna en mailadress där jag kan nå dig, eftersom schema och annat kommer att mailas! 

* * 110128 Bloggschemat är nu klart och vi kör igång på måndag. * *

* * * * *

Min tanke med pysselstaffetten är att vi ska inspirera varandra och andra och att man kanske även hittar nya bloggar och nya bloggvänner. Man behöver inte känna pressen på sig att det man bidrar med behöver vara extremt nyskapande. ;-) Det ska vara inspirerande. :-)

Och vad kan man bidra med?
Ja, typ vad som helst som kan kallas pyssel - inga begränsningar här inte. ;-) Skulle det vara något som är lite åt återbrukshållet med saker som många har hemma, kan man få ett litet plus i kanten, eftersom det är större chans att man kan få någon annan att test något nytt om denne redan har materialet hemma. :-) Men det är absolut inget krav!

Om man vill vara med, men absolut inte kan hitta på en egen tutorial, kan man utgå från någon annans tutorial, och sen visar hur man haft den som en Utgångspunkt. Man kan visa hur man kan ändra, lägga till, göra om. Det kan ju inspirera andra till att inte se tutorials som ett Facit, utan som just Inspiration. :-) Viktigt är då att man inte bara följer någon annans tutorial, utan gör något eget av den, samt att länka till den tutorial man utgått från.

Om du vill koka på tidigare pysselstafetter så finns de HÄR och HÄR. :-)

Det var nog allt. :-)

Min mailadress: pyssel[at]sagolikt.se


* * 110128 Bloggschemat är nu klart och vi kör igång på måndag. * *

16 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Hej kära Stina! Klart jag är med på pysselstafett ;) Räkna med mig helt enkelt. Jag ♥ pysselstafett!!!

popetotrora sa...

Räkna med mig!! Ska fundera lite vad jag ska hitta på och mailar dig sen.

Joanna sa...

ÅÅÅÅH, vill oxå vara med. Jag mailar

stina sa...

jag är med!

Fröken Pyssel sa...

I'm in! :-) Ska klura på grej och återkommer :-)

Nina sa...

Hej! jag skulle gärna vilja vara med om jag får.:) älskar att pyssla med allt möjligt men helst med papper:)kram/Nina

min melj: Nina89__@hotmail.com

Lotten sa...

Jag vill gärna vara med! Det blir nog nåt pyssel med symaskinen skulle jag tro....

Min mail: nastet@hotmail.com

Gerda-Thyra sa...

Vad kul!
Jag är jättegärna med på den här pysselstafetten!
Mailar dig senare om vad jag vill bidra med, har inte riktigt bestämt mig ännu för vad för sorts pyssel det blir!

Evasleva sa...

Roligt!!

Made by Lullsan sa...

Hejsan!! Är ganska ny i bloggvärlden och hittade din blogg idag (!) Jättetrevligt att läsa och titta på allt du pysslat. Jag är gära med i pysselstafetten om det går för sig! Hälsningar Louise

Clara sa...

åh... jag är ju en sucker för dina stafetter.... jag är på... igen...!

Malin sa...

Hej, jag vill jätte gärna vara med i din pysselstafett !! :)

Karina sa...

Jag vill gärna vara med i din pysselstafett.
Jag visar nog något sytt eller målat.
mvh/Karina

min mail:ktd@telia.com

Denice sa...

Hej!
Jag är gärna med. Det jag kom att tänka på nu är något sytt :-)

denicesvensson@yahoo.se

eddy sa...

åhå. jag vill också supergärna vara med. mailar på en gång, har nämligen en liten idé om ett projekt jag är påväg att påbörja här hemma

Henrietta sa...

Jag vill gärna vara med. Mitt bidrag blir nog virkat.

henrietta.winell@telia.com